ایرنا - لایروبی ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان، اختصاص یک هزار میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی سیل زده و اتمام بازسازی واحدهای مسکونی تعمیری خسارت دیده از سیل بندرترکمن از جمله خبرهای کوتاه روز دوشنبه گلستان است .

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس گلستان گفت: تا مهرماه امسال ۱۶۰ کلاس درس آسیب دیده از سیل استان به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

یاسر لیوانی گفت: در حادثه سیل اخیر ۳۲۴ مدرسه گلستان دچار خسارت شد که از این تعداد ۲۴ مدرسه تخریبی و مابقی نیازمند تعمیر است که تخریب و بازسازی آن‌ها به صورت مشارکتی با خیران در حال انجام است.

**

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: لایروبی بیش از ۱۰۰ کیلومتر مسیر رودخانه‌های قره سو، گرگانرود و اترک آغاز شد.

علی نظری اظهار داشت: از آغاز اجرای این طرح تاکنون ۴۰۰ هزار مترمکعب گل و لای از بستر این سه رودخانه خارج شد.

**

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان از خرید تضمینی ۵۵۶ هزار تن گندم تولیدی استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال بابت تحویل گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

**

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از اختصاص یک هزار میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی مناطق سیل زده استان خبر داد.

سعید مازندرانی گفت: به علت گستردگی آسیب‌ها در آق قلا، ۶۰ درصد این تسهیلات به واحدهای تولیدی این شهرستان پرداخت می‌شود.

**

محمد علی حیدری رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بندرترکمن از اتمام بازسازی واحد های تعمیری خسارت دیده از سیل این شهرستان خبر داد و گفت: همه ۳۵۰ واحدمسکونی خسارت دیده از سیلاب، تعمیر شد.

**

کارشناسان پژوهشگاه فضایی ایران در نشستی با استاندار گلستان، گزارشی از وضعیت  مراحل انجام اعتبار سنجی پرونده های خسارات وارد شده ناشی از سیل به اراضی کشاورزی ارائه و میزان پرونده های نهایی شده را اعلام کردند.

کارشناسان پژوهشگاه فضایی اظهار امیدواری کردند تا پایان هفته آینده مراحل کارشناسی پرونده های تشکیل شده به اتمام برسد .

**

حمیدی فرماندار گرگان گفت: امسال ۱۸.۵درصد از اعتبارات تملک دارایی گلستان معادل ۸۵ میلیارد و ۹۵۲ میلیون تومان به گرگان تخصیص داده شد.

سهم بودجه شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی های استان در سال گذشته ۷۸ میلیارد تومان بوده که تنها ۲۷.۱ درصد آن تخصیص یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار