سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت که تاکنون ۸۴ درصد بهای خرید تضمینی گندم به ارزش ۷۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به حساب کشاورزان استان واریز شد.

خرید ۱۵۸ هزار تن کلزا در گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛ مطابق گزارش روز دوشنبه استانداری گلستان، علی نذیری در گزارشی از وضعیت خرید تضمینی گندم و کلزا در گلستان اظهار داشت: تا اول تیر ماه ۵۰۳ هزار تن گندم به مراکز خرید تضمینی استان تحویل داده شد.

وی گفت: در سال زراعی جاری ۳۷۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی گلستان زیرکشت گندم رفت که با توجه به جاری شدن سیل اخیر و مطابق اعلام سازمان جهادکشاورزی پیش‎بینی می‎شود یک‎ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید تضمینی شود.

هر ساله خرید تضمینی گندم در گلستان از میانه خرداد ماه آغاز و تا اوایل شهریور ادامه دارد.

امسال خرید تضمینی گندم پاییزه به قیمت هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال از کشاورزان گلستان با ایجاد ۱۱۰ مرکز در ۱۴ شهرستان توسط دستگاه های شرکت غله و خدمات بازرگانی استان در حال انجام است.

گلستان در خرید تضمینی گندم سال قبل رتبه دوم کشوری را بعد از خوزستان کسب کرد.

خرید ۱۵۸ هزار تن کلزا در گلستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان در خصوص آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان هم افزود: تاکنون ۱۵۸ هزار و ۴۵۰ تن محصول کلزا از کشاورزان به صورت تضمینی با دایر کردن ۶۰ مرکز خریده شد.

نذیری اضافه کرد: متولی خرید تضمینی کلزا شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان است که اکنون عملیات خرید این محصول در مناطق کوهستانی و شرق استان ادامه دارد.

وی همچنین به پرداخت بهای کلزا اشاره کرد و گفت: تا یکم تیرماه امسال، ۹۹ درصد از بهای کلزا به حساب کشاورزان واریز شده است.

امسال نرخ تضمینی خرید هر کیلوگرم کلزا توسط شورای اقتصاد ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال با افت دو درصد غیر مفید و ۱۰ درصد رطوبت تعیین شده بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان در این پیوند گفت: در زمان حاضر از کشتزارهای کلزا باقی مانده در استان عملیات برداشت محصول ادامه دارد.

حمیدرضا علی محمدی اظهار داشت: برای خرید تضمینی کلزا باقی مانده ۲ مرکز در شهرستان‌های مراوه تپه و کلاله واقع در شرق گلستان دایر است.

استان گلستان در تولید دانه روغنی کلزا طی ۲ سال اخیر رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

استان گلستان در شمال کشور با داشتن ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی، از قطب های مهم تولید محصولات پائیزه به ویژه گندم و دانه روغنی کلزا به شمار می رود.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار