فرماندار گرگان از پیگیری الحاق فرمانداری به پارک شهر گرگان خبرداد و گفت: در این جابجایی به فکر منافع مادی نیستیم.

الحاق فرمانداری گرگان به پارک شهر

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص الحاق زمین فرمانداری به پارک شهر اظهارکرد: عرصه مربوط به فرمانداری گرگان سه هزار و ۵۰۰ متر بوده و برای افزایش سرانه فضای سبز باید به پارک شهر متصل شود.

وی افزود: کاربری این زمین در طرح تفصیلی فضای سبز بوده و پیشنهاداتی را در خصوص الحاق آن به پارک شهر مطرح کردیم.

حمیدی گفت: در عوض در اختیار گذاشتن این زمین به شهرداری، این سازمان برای احداث ساختمان فرمانداری باید یا یک زمین در اختیار فرمانداری گذاشته و هزینه ساخت آن را متقبل شود و یا این که فرمانداری یک ساختمان آماده را دریافت کند.

وی با بیان این که مذاکراتی با شهرداری انجام شده و در حال برطرف کردن موانع قانونی آن هستیم، تصریح کرد: بازنگری مجددی باید در ارزش ملک فرمانداری و شهرداری انجام شود و طی یک فرایندی به توافق برسیم.

فرماندار گرگان گفت: یکی از گزینه های پیشنهادی، ساختمان شهرداری منطقه سه بوده و البته شهرداری دو قطعه زمین را هم پیشنهاد داده است.

حمیدی اضافه کرد: ما بیشتر راغب به پذیرش ساختمان آماده بوده زیرا دولت در شرایط کنونی اعتباری برای ساخت و ساز ندارد و اگر اعتبار هم تخصیص یابد چندین سال باید پروژه نیمه تمام را دنبال کنیم تا به نتیجه برسد.

وی بر اجرای واگذاری در چهارچوب مقررات تأکید کرد و گفت: واگذاری اراضی دولتی به بخش خصوصی باید با مجوز وزارت انجام شود و ما پیگیر مجوزهای قانونی هستیم.

فرماندار گرگان با بیان اینکه در این واگذاری به فکر منافع مادی نیستیم، خاطرنشان کرد: هفته قبل جلساتی با شهردار برگزار و مقرر شد دو عرصه پیشنهادی برآورد کارشناسی شوند و تا پایان این هفته تکلیف این موضوع مشخص می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار