مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: جلوگیری از تخریب منابع ملی و تفکیک‎های غیرمجاز در محور نهارخوران گرگان، تکلیف قانونی شهرداری گرگان و شورای شهر است.

مبارزه با تخریب نهارخوران تکلیف قانونی شهرداری گرگان است

به گزارش گلستان 24، عبدالرضا چراغعلی  در جمع خبرنگاران استان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهیمت فضای سبز و تاکید بر حفظ و حراست از این نعمت الهی، اظهار کرد: جلوگیری از تخریب منابع ملی و تفکیکهای غیرمجاز در محور نهارخوران گرگان، تکلیف قانونی شهرداری گرگان و شورای شهر است.

وی ادامه داد: من در گذشته به طور رسمی  از شهردار گرگان درخواست کرده بودم که در خصوص این ساخت و سازها در این محور تصمیمات و اقداماتی را ترتیب اثر دهد.

چراغعلی بیان کرد: فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری هم به نوعی این تاکید را چند برابر میکند و تکلیف بیش از پیشی را برای این مجموعه ایجاد میکند که تفکیکها و ساخت‎ و سازهای غیرمجاز در محور نهارخوران را تشکیل پرونده بدهد و مراتب را برای تعیین تکلیف به کمیسیون ماده 100 شهرداری گرگان ارجاع بدهد.

شهرداری گرگان ساخت و ساز غیرمجاز را به ماده 100 ارجاع دهد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: از اوایل سال جاری بارها از شهردار گرگان این درخواست را داشتهایم اما تا به امروز ترتیب اثر نداده است.

چراغعلی بیان کرد: متاسفانه تفکیکهای غیرمجاز سرعت گرفته و اراضی هم تغییر کاربری پیدا کردهاند و با توجه به نقش محور نهارخوران گرگان در توسعه پایدار شهر گرگان و سیاستهای کلان دولت یازدهم که تاکید بر جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز دارد، نهارخوران جزء مناطق زیست محیطی گرگان , از منابع ملی محسوب میشود.

وی افزود: به طور جدی از شهردار گرگان درخواست دارم تا بدون هیچگونه ملاحظهای تمامی ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربریها را به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برخی ساختمانهایی که ساخته شده دارای پروانه ساخت است و مجوز دارد و این چگونه رخ داده است؟، تصریح کرد: کمیسیون ماده پنج و شهردار گرگان نباید تغییر کاربری را صادر میکردند.

وی تاکید کرد: مدیران وقت باید پاسخگوی این ساخت و سازها و مجوزهای صادره باشند و نمیتوان کار دیگری انجام داد چون مجوز دارند.

چراغعلی متذکر شد: در حال حاضر چندین دستور تخریب هم صادر شده اما اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

از عضویت کمیسیون ماده 100 برکنار شدم

وی اضافه کرد: در چند روز گذشته هم در اقدامی عجیب و بیسابقه از عضویت در کمیسیون ماده 100 شهرداری کنار گذاشته شدهام.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در پاسخ به این سوال که چه کسی شما را برکنار کرد؟، گفت: معاونت عمرانی استاندار پیشنهاد داده و استاندار گلستان هم موافقت کرده است.

چراغعلی اضافه کرد: تمام نمایندهها در این کمیسیون بین 2 تا 4 سال عضو این کمیسیون هستند و در اقدامی عجیب این‌بار عضویت من 5 ماه طول کشید.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل این اقدام چه بوده است؟ تاکید کرد: به من که چیزی نگفتهاند و من هم پیگیری خاصی را انجام ندادم و به‌جای من در حال حاضر آقای کلانتری یکی از کارشناسان استانداری گلستان به این کمیسیون معرفی شده‎ است.

چراغعلی در پایان ابراز کرد: من تمامی ساخت و سازهای محور نهارخوران را رای به تخریب دادم و سوال من این است که دلیل عدم اقدام برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز چیست و چرا برخی از ساخت و سازهای غیرمجاز به کمیسیون ماده 100 ارجاع نمیشود؟

فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار