دادستان گرگان با صدور دستور ویژه قضایی خواستار بررسی سریع علت سقوط مرگبار دختر بچه دو ساله در چاهی واقع در پارک جنگلی ناهار خوران شد.

دستور دادستانی برای بررسی علت سقوط دختر ۲ ساله

به گزارش گلستان ۲۴؛ این حادثه عصر چهارشنبه دوم آبان در حالی رخ داد که این کودک در اطراف محل کار پدرش در حال بازی بود. پدر این دختر کوچولو که از ناپدید شدن وی نگران شده بود سراسیمه به اطراف می‌دوید و از افراد حاضر در محل سراغ بچه‌اش را می‌گرفت. وی به تصور اینکه دخترش را ربوده‌اند موضوع را به پلیس خبر داد و به مأموران گفت: در حال کار بودم و دخترم نیز در اطراف بازی می‌کرد اما ناگهان متوجه شدم که او نیست. به همه جا سر زدم اما پیدایش نکردم.

پلیس با این اظهارات به بررسی دقیق محل وقوع حادثه پرداخت و با توجه به اینکه یک چاه بدون درپوش در همان نزدیکی قرار داشت این فرضیه قوت گرفت که کودک ناپدید شده داخل آن افتاده باشد. با توجه به این فرضیه بود که امدادگران آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری گرگان در جریان ماجرا قرار گرفته و با حضور در محل، عملیات آغاز شد بدین ترتیب دقایقی بعد پیکر بی‌جان کودک دو ساله از عمق چاه بیرون کشیده شد.
مهدی قره قاش مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان نیز گفت: باوجود سرعت عمل نیروهای آتش‌نشانی و امدادی برای بیرون کشیدن کودک و در حالی که هنگام خروج از چاه وی علائم حیاتی ضعیفی داشت اما دقایقی بعد جان باخت.
وی در خصوص نبود درپوش روی این چاه گفت: چاه‌های فاضلاب در مناطق گردشگری مانند ناهارخوران دارای لوله خرطومی برای تخلیه است بنابراین نیازی به دریچه ندارد اما این موضوع نیازمند بررسی بیشتر و دقیق کارشناسی است که با وجود لوله خرطومی 20 سانتیمتری چگونه این کودک به داخل آن سقوط کرده است.
آرش فولادیان، مدیر روابط عمومی شهرداری گرگان در این باره گفت: شهردار گرگان نیز دستور پیگیری و بررسی حادثه را صادر کرد. با توجه به اینکه نگهداری و نظافت سرویس‌‌های بهداشتی عمومی سطح شهر از مدت‌ها پیش به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شده  و این حادثه نیز در چاه فاضلاب مجاور فضای سبز سرویس بهداشتی پارک ناهارخوران گرگان اتفاق افتاده است موضوع مورد بررسی قرار گرفته است تا مشخص شود چرا درپوش فلزی دهانه چاه فاضلاب در لحظه حادثه باز بوده و پیمانکار نسبت به پوشاندن آن به نحو مناسب اقدام نکرده است. گفته می‌شود کودک فوت شده فرزند یکی از خدماتی‌های این منطقه بوده است.
ورود دادستان به پرونده
ساعتی پس از این حادثه حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان این شهر نیز دستور بررسی علت مرگ را صادر کرد.
دادستان گرگان تصریح کرد: این موضوع در دستور کار ویژه دادستانی قرار گرفته و اگر ثابت شود فرد یا افرادی در تأمین ایمنی بوستان جنگلی ناهارخوران تقصیر یا قصور داشته اند؛ مطابق قانون مجازات می‌شوند.
 
تشکیل کمیته ویژه
سیدمناف هاشمی، استاندار گلستان نیز در این باره با صدور دستورات ویژه‌ای خواستار بررسی و رسیدگی دقیق به ماجرای سقوط کودک در چاه فاضلاب پارک ناهار خوران گرگان شد. وی دستور تشکیل کمیته‌ای ویژه متشکل از فرماندار گرگان، مدیرکل امنیتی و شهرداری و تمام دستگاه‌های مرتبط برای بررسی و ارائه گزارش در این حادثه را صادر کرد.
 
اعلام نظر پزشکی قانونی
ابوالقاسم صفوی، فرماندار گرگان با بیان اینکه جلسه کمیته صبح پنجشنبه در استانداری تشکیل شد، گفت: در این جلسه بررسی ابعاد حادثه و سؤالاتی از جمله اینکه آیا کسی کودک را به درون چاه انداخته است یا خیر، بررسی شد. وی با تأکید بر برخورد با مقصران حادثه تصریح کرد: نتیجه این پرونده بعد از بررسی پزشک قانونی مشخص می‌شود.
انتهای پیام/ ایران

ارسال نظر

آخرین اخبار