رئیس کانون وکلای گلستان گفت: تعدادی شرکت مشاوره حقوقی در استان شکل گرفته که فعالیت آنها غیرقانونی است.

فعالیت شرکت‌های مشاوره حقوقی در گلستان غیرقانونی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا سلیمانی صبح امروز در جمع خبرنگارن اظهارداشت: از سوی اداره ثبت شرکت‎ها مجوز تاسیس و فعالیت تعدادی شرکت حقوقی در استان صادر شده است.

وی افزود: این در حالی است که طبق قانون هرگونه سو استفاده و بهره‌برداری از عنوان‌هایی مانند وکالت و مشاوره حقوقی به صورت غیرقانونی جرم محسوب می‌شود و مستوجب حبس است.

رئیس کانون وکلای استان با اشاره به دغدغه‌هایی که برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد:  کانون وکلای استان آمادگی کاملی برای همکاری با نهادهای دخیل در امر حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی دارد و در صورت تعامل و درخواست دستگاه‌های متولی این کانون می تواند نسبت به شناسایی خلا و گپ‌های موجود در قوانین تخصصی دستگاه‌های متولی اقدام کند.

وی گفت: همچنین کانون وکلای استان این آمادگی را دارد که مشاوره‌های حقوقی لازم را در این رابطه به متولیان ارائه دهد اما تا کنون چنین درخواستی از کانون وکلا نشده است.

سلیمانی با بیان اینکه 120 کارآموز وکالت در حال فراگیری آموزه‌های این رشته هستند، افزود: برای امسال 40 کارآموز جدید از طریق برگزاری آزمون در نیمه دوم آبان‌ماه جذب می‌شوند.

به گفته وی، 394 وکیل مرد و 173 وکیل زن در استان فعالیت می‌کنند که عملکرد آنان براساس یک تعرفه مشخص است.

رئیس کانون وکلای استان اظهارداشت: حق‌الوکاله کنونی مربوط به سال 85 است و هیچ گونه تغییر یا افزایشی در این رابطه نداشته‌ایم اما بعضا با توجه به اصرار برخی موکل‌ها برای بهره‌مندی از دانش و مهارت وکلایی خاص و حسب توانمندی و تبحر این وکلا نرخ‌های توافقی بین دو طرف تنظیم و پرداخت می‌شود که امری قانونی است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار