استاندار گلستان:

استاندار گلستان با تأکید بر حفظ محیط زیست و اهمیت منابع طبیعی تصریح کرد: هیچ پروژه ای در استان اجرا نخواهد شد مگر این که پیوست محیط زیستی داشته باشد.

هیچ پروژه ای در استان اجرا نخواهد شد مگر این که پیوست محیط زیستی داشته باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق شناس در نشست با فعالان محیط زیست استان، ضمن تبیین اهمیت محیط زیست به دو موضوع مهم درختکاری و احیاء خلیج گرگان اشاره و اظهارکرد: در راستای حفاظت از محیط زیست، با قاطعیت این دو موضوع را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهم کرد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد توسعه درختکاری در استانداری خاطرنشان کرد: دانشگاه منابع طبیعی گرگان به عنوان معتبرترین دانشگاه منطقه شمال کشور موظف است در راستای توسعه درختکاری در استان راهکارهای اجرایی ارائه دهد.

استاندار گلستان افزود: همه مدارس استان مکلف شده اند تا نسبت به درختکاری اقدام کنند و اداره کل منابع طبیعی هم موظف است که زمین مناسب برای این کار را در اختیار قرار دهد.

حق شناس با اشاره به موضوع مهم خلیج گرگان و ضرورت احیا آن اظهار کرد: قبل از خشک شدن خلیج گرگان و ایجاد عوارض محیط زیستی باید به فکر علاج آن بود و این دقیقا در راستای حفظ محیط زیست است.

وی با اشاره به راهکارهای احیا خلیج گرگان گفت: بازگشایی مسیر رودهای ورودی به خلیج و لایروبی کانال ها دو موضوع مهم برای احیاء خلیج گرگان است.

استاندار گلستان با بیان اینکه با ایجاد سدهای متعدد از ورود آب شیرین به خلیج گرگان جلوگیری شده است، تصریح کرد: کانال خوزینی مجرای تنفسی خلیج گرگان است و باید هرچه سریعتر باز شود.

به گفته حق شناس، در گذشته به دلیل تعادل ورود آب شور و شیرین به خلیج گرگان، این مکان مهمترین زیست گاه ماهیان خاویاری کشور بوده که درحال حاضر به دلیل عدم ورود آب شیرین این تعادل به هم خورده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار