فرماندار شهرستان گالیکش گفت: دهکده گیاهان دارویی به مساحت 13 هکتار و با اشتغالزایی حدود 50 نفر در فاز نخست تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

راه اندازی دهکده گیاهان دارویی در گالیکش

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین مایلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: را توجه به ظرفیت بالقوه شهرستان گالیکش در زمینه گیاهان دارویی، دهکده گیاهان دارویی با همکاری بخش خصوصی و جهاد دانشگاهی در مساحت 13 هکتار و به صورت فازبندی در مدت سه سال به بهره‌برداری می‌رسد که فاز نخست آن با اشتغالزایی حدود 50 نفر تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.
وی درباره بیمارستان 91 تختخوابی افزود: این بیمارستان با رویکرد «توریسم درمانی» تا پایان دوره این دوره به بهره‌برداری می‌رسد و امید داریم بتوانیم زمینه حضور گردشگری را با راه‌اندازی این بیمارستان جذب کنیم.

* پنج کیلومتر از این مسیر را با اعتبار بیش از 3 میلیارد تومان مقاوم‌سازی و آسفالت کنیم
فرماندار شهرستان گالیکش با اشاره به رانش جاده گالیکش به فارسیان در سیل اخیر تصریح کرد: امسال مقاوم‌سازی و آسفالت مسیر سه روستا «کندسکوه»، «سیجان» و«یورت کاظم» انجام می‌شود و امید داریم پنج کیلومتر از این مسیر را با اعتبار بیش از 3 میلیارد تومان مقاوم‌سازی و آسفالت کنیم.
وی ادامه داد: مسیر پنج روستا از بخش «لوه» این شهرستان خاک‌برداری شده که امید داریم تا قبل فصل سرما آسفالت شود.

* مجموع خسارت گالیکش در حوزه کشاورزی بیش از 500 میلیون تومان است
مایلی درباره خسارت‌های ناشی از رانش و سیل اخیر شهرستان گفت: یک هزار و 426 پرونده خسارت‌دیده در حوزه کشاورزی تشکیل شد که از این تعداد 524  پرونده در سامانه سجاد به ثبت رسیده و کشاورزان 50 درصد از کمک‌های بلاعوض دولت در این حوزه را دریافت کردند، مجموع خسارت شهرستان در حوزه کشاورزی بیش از 500 میلیون تومان است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه واحدهای مسکونی خسارت دیده 713 پرونده مورد تایید واقع شده که از این تعداد 524 واحد مسکونی احداثی و 189 واحد مسکونی تعمیری است.
فرماندار شهرستان گالیکش تاکید کرد:  150 واحد مسکونی احداثی به بانک معرفی شدند که از این تعداد 110 پرونده  قرارداد خود را منعقد کرده و هر پرونده 100 میلیون ریال کمک بلاعوض و 550 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.
وی افزود: از 189 واحد مسکونی  تعمیراتی نیز 122 واحد مسکونی به بانک معرفی شدند که 75 پرونده قرارداد منعقد کرده و کمک‌های بلاعوض و تسهیلات مورد نظر را دریافت کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار