رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: کمک‌های دولت در قالب اعتباری و تسهیلات برای جبران خسارت سیل در استان گلستان به حدود سه هزار میلیارد تومان رسید.

دولت برای جبران خسارت‌های سیل در گلستان ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات مصوب کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدولی روزبهان با حضور در دفتر استانی خبرگزاری تسنیم در گرگان با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌های دولت برای جبران بخشی از خسارت‌های سیل به استان اظهارداشت: ابتدای امسال با مشکلات زیادی همراه بود و بیش از 20 استان درگیر سیل بودند. در این بین برخی استان‌ها از جمله گلستان آسیب‌های بیشتری دیدند که دولت تلاش می‌کند بخشی از این خسارت‌ها را جبران کند.

وی افزود: با توجه به حجم و گستردگی خسارت‌ها، جبران آنها در یک زمان کوتاه امکانپذیر نخواهد بود بود با اینحال همه ارکان نظام به طور جدی در حال تلاش هستند تا به مردم آسیب‌دیده خدمت‌رسانی کنند و آلام آنان را کاهش دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: در همان روزهای وقوع سیل دولت 15 میلیارد تومان اعتبار تملکی و هزینه‌ای به استان اختصاص داد.

وی ادامه داد: به تدریج کمک‌های دولت در قالب اعتباری و تسهیلات برای استان گلستان به حدود سه هزار میلیارد تومان رسید که بیش از 800 میلیارد تومان آن اعتباری در بخش کمک‌های بلاعوض و حدود دو هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات 4 تا 5 درصدی است.

روزبهان خاطرنشان کرد: تا کنون در بخش تملکی و هزینه‌ای بیش از 50 درصد اعتبارات پیش‌بینی شده به استان اختصاص پیدا کرد که بخش زیادی از آن برای جبران خسارت به سیل‌زدگان پرداخت شد.

وی گفت: دولت تعهد کرده است 50 درصد باقی‌مانده اعتبارات را در کوتاه‌ترین زمان تأمین کند و به استان اختصاص دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه بیشترین آسیب سیل به بخش کشاورزی و مسکونی وارد شده است، اظهارداشت: خسارت به همه بخش‌ها از جمله صنعت، اصناف، کشاورزی، مسکن، زیرساخت‌ها و غیره وارد شده است. تاکنون حدود 10 هزار واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده استان تعمیر شده است.

وی همچنین ضمن تبریک روز خبرنگار از تلاش‌های این رسانه برای کمک به توسعه استان قدردانی کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار