فرمانده انتظامی گلستان از افزایش ۵۶ درصدی جرائم خشن در گلستان خبرداد و گفت: ۳.۵ تن مواد مخدر در سال ۹۸ کشف شد.

افزایش ۵۶ درصدی جرائم خشن در استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سردار روح الامین قاسمی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگارا اظهارکرد: در پنج ماهه اول امسال متوفیان تصادفات درون شهری گلستان ۴۶ درصد کاهش یافته و آمار مجروحان هم ۱۳ درصد افزایش یافت.

وی افزود: بیشترین علل تصادفات هم عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو بوده و از مجموع کشته شدگان ۴۶ درصد راکب موتورسیکلت و ۲۷ درصد عابر پیاده بوده است.

قاسمی با بیان این که ۴۸ درصد مجروحان درون شهری هم راکب موتورسیکلت بوده است، گفت: در تصادفات برون شهری ۲۶ درصد کاهش فوتی داریم و ۱۴۰ کشته سال گذشته به ۱۰۴ کشته تقلیل یافته است.

وی با بیان این که ۵۰ درصد افزایش مجروحان برون شهری را شاهد هستیم، گفت: بیشترین علل تصادفات تجاوز به چپ، عدم رعایت حق تقدم و سبقت غیرمجاز است.

فرمانده انتظامی گلستان همچنین از کاهش ۴۱ درصدی فوتی های برون شهری و افزایش ۲۷ درصدی مجروحان خبرداد.

قاسمی گفت: ۵۶ درصد افزایش جرائم خشن را شاهد بودیم و دستگیری مجروحان هم ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: چاقوکشی ۱۵ درصد و دستگیری آن هم ۹۱ درصد افزایش یافت. نزاع دسته جمعی هم تغییری نکرده و دستگیری آن هم ۵۵ درصد افزایش یافته است.

قاسمی همچنین از افزایش نزاع انفرادی خبر داد و گفت: چهار هزار و ۳۰۷ مورد نزاع را شاهد بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین به کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و گفت: کشفیات مواد مخدر ۶۶ درصد کاهش یافته و در سال گذشته ۱۰ تن بود که امسال سه و نیم تن کشف شده است.

قاسمی همچنین بیان کرد: برداشت غیرمجاز از حساب شخصی افراد، هتک حیثیت و جرائم غیراخلاقی در پلیس فتا امسال ۱۹۹ درصد افزایش داشته که ۹۰ درصد آن منجر به کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان تصریح کرد: سرقت های گلستان افزایش ۱۰۲ درصدی داشته و کشف ۲۸ درصدی را نسبت به سال قبل شاهد داشتیم.

قاسمی مبلغ ریالی کالای کشف شده را ۱۴۲ میلیارد ریال اعلام کرد و توضیح داد که قاچاق کالا هم ۷۰ درصد رشد داشته است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار