فارقی گفت: نمایشگاه ماشین‎آلات کشاورزی در استان گلستان در مهر ماه برگزار می‎شود.

برگزاری نمایشگاه ماشین‎آلات کشاورزی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عیدمحمد فارقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هدف صنایع تبدیلی جذب مواد خام است و در واقع صنایع تبدیلی با جذب مواد خام ارزش افزوده و درآمد بیشتری را به وجود می‎آورد.

 

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی گلستان  ادامه داد: همچنین ماندگاری محصولات از دیگر اهداف صنایع تبدیلی است که با نوسازی صنایع تبدیلی آن را دنبال می‎کنیم که این امر منجر به تولید اشتغال نیز می‎شود.

 

فارقی یادآور شد: با توجه به اینکه نمایشگاه ماشین‎آلات کشاورزی را استان برگزار خواهیم کرد مدیران برای عرضه محصولات خود در این نمایشگاه که در مهرماه در استان گلستان برگزار می‎شود بهره بجویند.

 

وی با بیان اینکه دوگانه‎سوز شدن واحدهای صنایع تبدیلی باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: سرمایه‎گذاران باید به مشورت در حوزه‎های سرمایه‎گذاری توجه کنند و با محدودیت‎ها، اولویت‎ها و سیاست‎های صنایع آشنا باشند و با توجه به تولیدات استان سرمایه‎گذاری کنند.

 

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی گلستان به محدودیت‎های سرمایه‎گذاری اشاره کرد و گفت: به لحاظ آنکه در حوزه آبزیان، طیور خوراک دام حجم تولیدات بیشتر از نیاز است مجوزی برای بخش خوراک دام نمی‎‎دهیم.

 

فارقی به ممنوعیت کشت برنج در استان اشاره کرد و گفت: کارگروه ملی مبارزه با کم آبی به جز استان گیلان و مازندران در سایر استان‎ها از حمایت از کشت برنج  را منع کرده و نمی‎توانیم برای کارخانه شالیکوبی برنج مجوزی صادر کنیم.

 

وی با بیان اینکه جز در موارد استثنایی مجوز برای انبار محصولات کشاورزی نخواهیم داشت، افزود: حوزه‎های مختلفی مثل فرآوری گیاهان دارویی در بحث توسعه و ترویج ، کارخانه قند با توجه به بستری که در کشت چغندرقند در استان فراهم شده، جمع‎آوری شیر شتر، پوست و چرم، محصولات باغی و کنسانتره، عرقیجات گیاهی، بسته بندی عسل و ... در استان دنبال می‎کنیم و در مدیریت صنایع سرمایه‎گذاران را حمایت خواهیم کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار