مدیرکل غله استان گلستان از فعال بودن ۱۹ مرکز خرید محصولات زراعی سویا در این استان خبر داد و گفت: تاکنون مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از وجه سویاکاران گلستانی به کشاورزان پرداخت شده و مابقی آنها طی چند روز آینده به حساب سویاکاران واریز خواهد شد.

سویاکاران گلستانی ۴۵ درصد از وجه خود را دریافت کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ استان گلستان دارای سابقه طولانی در خصوص کشت سویا را به خود اختصاص داده است و این درحالی است که در گذشته بالغ بر ۵۰ هزار هکتار کشت سویا را در گلستان داشتیم.

در سال جاری قریب به ۲۲ هزار هکتار سویا در اراضی سطح استان گلستان کشت شد و این در حالی است که در سال گذشته قریب به ۱۷ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت سویا بود.

در این زمینه با حمیدرضا علی‌محمدی مدیرکل غله استان گلستان گفت و گویی صمیمی صورت گرفت که خواندن آن خالی از لطف نیست.

*۱۹ مرکز خرید محصولات زراعی سویا در استان گلستان فعال است

فارس: تاکنون چه تعداد از مراکز خرید سویا در سطح استان گلستان فعال است؟ آیا از نظر ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی در گلستان مشکلی داریم؟

علی‌محمدی: با توجه به اینکه خرید محصولات دانه‌های روغنی سویا در سطح استان گلستان آغاز شده است و این استان خوشبختانه از نظر میزان و تعداد ذخیره‌سازی محصولات دانه‌های روغنی و همچنین گندم با مشکل روبه رو نیستیم و علاوه بر اینکه تمام محصولات را از استان خریداری می‌کنیم بلکه برخی از محصولات کشاورزی سایر استان‌ها را نیز خریداری می‌کنیم و در این زمینه خودکفا هستیم.

خوشبختانه تاکنون ۱۹ مرکز خرید محصولات زراعی سویا در استان گلستان فعال است و این استان آمادگی این را دارد که تمام محصولات زراعی سویا را در این مراکز ذخیره‌سازی کند.

* تاکنون ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن از محصول سویا از کشاورزان گلستانی خریداری شد/ ۴۵ درصد وجه سویاکاران گلستانی به کشاورزان پرداخت شد

فارس: تاکنون چه میزان از محصولات دانه‌های روغنی سویا از کشاورزان در استان گلستان خریداری شده است؟

علی‌محمدی: تاکنون ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن از محصول سویا را از کشاورزان گلستانی خریداری کردیم و در مراکز خریدی که در سطح استان گلستان فعال هستند آنها را ذخیره کردیم.

فارس: تاکنون چه میزان از وجه سویاکاران استان گلستان پرداخت شده است؟آیا تا پایان سال جاری مطالبات سویاکاران استان گلستان پرداخت خواهد شد؟

علی‌محمدی: با توجه به اینکه ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن از محصولات سویا که از کشاورزان گلستانی خریداری کردیم قریب به ۳۳ میلیارد تومان است که از این مبلغ حدود ۱۵ میلیارد تومان معادل ۴۵ درصد وجه سویاکاران گلستانی به کشاورزان پرداخت شده است که امیدواریم طی چند روز آینده ماوالتفاوت سویاکاران گلستانی نیز پرداخت شود.

*تمام مطالبات کلزاکاران و گندمکاران گلستانی پرداخت شد/ به زودی مطالبات سویاکاران پرداخت خواهد شد

فارس: آیا مطالبات گندمکاران و کلزاکاران در سطح استان گلستان پرداخت شده است؟

علی‌محمدی: وجه محصولات گندم و کلزا را طی چند ماه گذشته به کشاورزان پرداخت کردیم و به طور صد در صد وجه خود را دریافت کردند و طی چند روز آینده نیز مطالبات سویاکاران نیز پرداخت خواهد شد.

ما باید قدردان زحمات کشاورزان عزیز باشیم و باید در بین کشاورزان انگیزه‌ای ایجاد کنیم که آنها هر سال نسبت به سال گذشته راغب‎تر برای کشت محصولات زراعی و کشاورزی به ویژه محصولات استرانژیک در استان خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار