دادستان گرگان با تایید احضار تنی چند از مسوولان استان گلستان به دادسرا گفت: این موضوع برای ادای توضیح در خصوص ضعف پیشگیری و آسیب های ناشی از سیل بوده و هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

توضیح دادستان گرگان در خصوص احضار مقصران سیل گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید رضا سید حسینی امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این رابطه نیازمند پیگیری بیشتر و بررسی دقیق تر علل، چیستی و چرایی موضوع هستیم و هنوز برای قضاوت در رابطه با میزان قصور یا تقصیر مسوولان مرتبط با سیل استان گلستان زود است. 
وی با اشاره به اظهارات امروز رییس دادگستری گلستان در خصوص پذیرفته نبودن اصل غافلگیری در سیل دوم آق قلا گفت: اهمال، قصور یا تقصیر در خصوص این موضوع علاوه بر مسوولان شهرستانی؛ متوجه مدیران بالادستی استان گلستان هم هست. 
حسینی بدون اشاره به اسامی مدیران احضار شده در عین حال تصریح کرد: هم مسوولان محلی در مناطق سیل زده و هم مقامات استان گلستان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. 
در همین پیوند روابط عمومی دادگستری گلستان به نقل از رییس کل دستگاه قضایی استان از احضار سه مدیر اجرایی استان در رابطه با سیل خبر داد. 
هادی هاشمیان امروز در جمع روسای دادگستری و دادستان های گلستان گفته؛ افراد احضار شده به دادسرا، مدیران دستگاه هایی هستند که برای پیش بینی و پیشگیری از وقوع سیلاب و کاهش خسارت های ناشی از آن در استان باید چاره اندیشی می کردند. 
به گفته وی؛ پس از بررسی مستندات و گزارش ها برای مدیرانی که اهمال یا تخلف آنها در سیلاب گلستان مشخص شود پرونده قضایی تشکیل خواهد شد. 
رییس کل دادگستری گلستان اظهار داشت: اظهارات این مدیران در اختیار کارشناسان زبده قرار گرفته تا بررسی و نظر خود را به دادستان اعلام کنند. 
هاشمیان تصریح کرد: شاید غافلگیری مسوولان گلستان در سیل اول قابل توجیه باشد اما در موج دوم سیلاب چند روز گذشته با توجه به تجربه قبلی و هشدارهای صادره، غافلگیری پذیرفته نیست و در این مرحله بی تدبیری و اهمال مسوولان متولی محتمل است. 
به گزارش ایرنا، با گذشت حدود 40 روز از وقوع سیل گلستان مردم شهرستانهای آق قلا و گمیشان همچنان با این حادثه قهری مواجهند. 
خسارت سنگین به زیرساخت های شهری و روستایی، بخش های کشاورزی، دامپروری، صنعت، واحدهای صنفی، خانه های مسکونی و سایر حوزه ها و نیز جان باختن 11 نفر از جمله آسیب های سیل استان گلستان است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار