نعیمی گفت: از هر هفت زوج گلستانی یک نفر مشکل ناباروری در استان دارد.

از هر ۷ زوج گلستانی یک زوج مشکل ناباروری دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «محمد نعیمی» امروز (چهارشنبه 23 مرداد) در مراسم افتتاح مرکز درمان ناباروری نهال در مرکز آموزش درمانی شهید صیاد شیرای گرگان اظهار کرد: درمان ناباروری یکی از سیاست‎های وزارت بهداشت است و به ویژه پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت و درمان نازایی این مهم بیش از پیش در نظر گرفته شد.

 

معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: از هر هفت زوج یک نفر مشکل ناباروری در استان دارد و در استان 32 هزار تولد اتفاق می‎افتد و تقریبا یک هفتم این میزان زوج‎های نابارور در استان هستند و بخش قابل توجهی نیز هر ساله به این تعداد افزوده می‎شود.

 

نعیمی بیان کرد: ناباروری ابعاد اجتماعی در دوام خانواده ارتباط دارد و اگر این مشکل حل شود بخشی از مشکلات اجتماعی نیز حل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ تا سال ۹۵ گام‎های اساسی برای درمان ناباروری در استان برداشته شد، گفت: در محل بیمارستان دزیایی فضایی به ابعاد 250 متر در نظر گرفته شد و مرکز درمان ناباروری نهال راه‎اندازی شد ولی در ارزیابی‎ها راه‎اندازی در مرکز تخصصی و فوق تخصصی غیر کارشناسی بود و این مرکز در آن مکان دوام پیدا نکرد.

 

معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: در سال ۹۶ تا سال ۹۷ به طور جدی راه‎اندازی مرکز درمان ناباروری را پیگیری شد تا زوجین با کمترین دغدغه و بهترین امکانات از خدمات درمان ناباروری بهره بگیرند و به این منظور بخشی از بیمارستان صیاد را به این امر اختصاص دادیم.

 

نعیمی با بیان اینکه 14 تخت بستری را در بخش ناباروری در نظر گرفتیم، متذکر شد: بخش قابل توجهی از تجهیزات خریداری شده در سال‎های گذشته برای مرکز ناباروری در این مکان استفاده شده و این بخش 700 متری از نظر تجهیزات تلاش شد در خور شان مردم گلستان و همکاران آماده شود.

 

وی گفت: یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای آماده سازی و تکمیل کامل این فضا در نظر گرفته شد و شامل سیستم گرمایش و سرمایش مستقل، آزمایشگاه جنین شناسی و اتاق عمل و ... است و برای به روز رسانی تجهیزات نیز یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه دربر داشته است.

 

معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: درخواست داریم خیرین نیز به مرکز درمان ناباروری کمک کنند تا بتوانیم خدمات خوبی را به مردم ارائه کنیم، این مرکز یکی از سه مرکز برتر از نظر فضا و تجهیزات و کادر پزشکی در کشور است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار