مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان گلستان گفت: باافزایش حجم ذخیره سازی نهاده‌های دام وطیور، تولیدکنندکان نگران نباشند.

افزایش حجم ذخیره سازی نهاده‌های دام وطیور
به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضاجامی مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان گلستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به تاکید وزیر کشاورزی و تنظیم قیمت نهاده‌ها در بازار با افزایش حجم برخی از نهاد‌های دام و طیور مانند کنجاله سویا در کشورو استان هستیم.

او گفت: ما با هدف حمایت وکاهش دغدغه تولیدکنندگان در ۶ ماه آینده برای تامین نهاد‌های دام و طیور ذخیره سازی ۹۰ هزار تن کنجاله سویا را آغاز کردیم که روز گذشته حدود ۲۵ هزارتن آن وارد انبار و سوله‌های استان شد.

او ادامه داد:در بخش تامین نهاده کمبودی در استان وجود ندارد و ازسال گذشته تا کنون بیش از ۸ میلیون تن نهاده دام و طیورخریداری شده است.

جامی افزود: تامین بخشی از نهاده‌ها برعهده بخش خصوصی است و امسال سهم بخش دولتی ۲۰ درصد افزایش یافت و به ۴۰ درصدرسید.

او گفت: نهاه‌هایی مانند کنجاله سویا با قیمت مصوب ۲ هزار و ۷۰۰ تومان و ذرت با قیمت یک هزار و ۳۵۰ تومان از بنادر تحویل گرفته می‌شود.

او در پایان افزود:با توجه به این که تامین حدود ۱۰ درصد ازطیورکشور بر عهده استان گلستان است، تولیدکنندگان می‌توانند بدون نگرانی در حوزه تامین نهاده‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار