فرماندار شهرستان گالیکش گفت: دهکده کشت گیاهان دارویی به وسعت ۸ هکتار در شهرستان گالیکش استان گلستان راه‌اندازی می‌شود.

دهکده گیاهان دارویی در گالیکش احداث می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین مایلی  ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی در راستای اشتغال پایدار برای نسل جوان نقش موثری داشته و با توجه به ارزش افزوده تولید این محصول، می‌تواند در درآمد شهرستان تأثیرگذار بوده و از اهداف مهم توسعه است.

وی افزود: شهرستان گالیکش از لحاظ ظرفیت‌های کشاورزی و باغبانی شرایط بسیار خوبی دارد و با توجه به خاک این حوزه با 6PH، که بهترین نوع خاک استان است، می‌تواند در افزایش تولید محصولات کشاورزی تاثیرگذار باشد.

فرماندار شهرستان گالیکش با اشاره به ایام اربعین و پیاده‌روی زوار که به سمت مشهد مقدس انجام می‌شود، بیان داشت: سالانه حدود 20 میلیون نفر برای زیارت مشهد مقدس از مسیر گالیکش عبور می‌کنند و با توجه به شرایط این شهرستان، باید ظرفیت‌های مختلف در حوزه های گوناگون برای جذب ماندگاری مسافر افزایش یابد، ضمن اینکه در ایام اربعین، شرایط لازم برای زائرین پیاده مشهدالرضا فراهم شود.

وی یادآور شد: بزرگترین سایت گلخانه کشت گوجه فرنگی به مساحت 3 هکتار توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال انجام است که در فاز نخست 1.5 هکتار آن به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال این سایت با تولید سالانه 900 تن گوجه فرنگی افتتاح خواهد شد.

مایلی گفت: یکی از زیر ساخت‌های مهم برای توسعه و اشتغال‌زایی در شهرستان، میدان تره بار است که در حال پیگیری برای احداث این مجموعه برای شهرستان هستیم و امید داریم به زودی شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار