فرماندار آق‎قلا گفت: چهار واحد سیل‎زده به علت کمبود نقدینگی و عدم تخصیص اعتبار برای اعطای تسهیلات هنوز به چرخه تولید برنگشتند.

4 واحد سیل‎زده  به علت کمبود نقدینگی تعطیلند

به گزارش گلستان ۲۴؛ امیر شیرتوماج عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: 16 مصوبه در شورای اداری شهرستان آق‎قلا با حضور استاندار داشتیم که نخسیت مصوبه ما مربوط به وضعیت شهرک صنعتی آق‎قلا بود.

* 4 واحد سیل‎زده  به علت کمبود نقدینگی و عدم تخصیص اعتبار برای دریافت تسهیلات هنوز به چرخه تولید برنگشتند

وی تصریح کرد: در آق‎قلا 177  واحد صنعتی فعال است که از این تعداد  144 مورد در شهرک صنعتی مستقر هستند و چهار واحد سیل‎زده  به علت کمبود نقدینگی و عدم تخصیص اعتبار برای دریافت تسهیلات هنوز به چرخه تولید برنگشتند.

فرماندار آق‎قلا به شهرک صنعتی اترک اشاره کرد و افزود: امیدوارم اعتبار 100 میلیاردی در شهرک صنعتی اترک اختصاص یابد و به طور قطع این امر در توسعه آق‎قلا موثر خواهد بود البته از محل اعتبارات شهرستانی برای شهرک صنعتی اترک  دو و نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

توماج با بیان اینکه اجرای طرح کمربند سبز آق‌قلا و دایک حفاظتی برای بهبود فضای آق‎قلا در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: واکاری 5 هزار اصله نهال در شمال آق‎قلا در دست اقدام است.

* تاکنون 29 نقطه از 51 نقطه از جاده‌های آق‎قلا که در سیل برش داده شدآسفالت شد/  تاکنون لایروبی 9 کیلومتر از شرق و غرب آق‎قلا انجام شده است

 وی با بیان اینکه 51 نقطه از جاده‌های آق‎قلا در سیل با نظر کمیته فنی برش داده شد و تاکنون 29 نقطه آسفالت شده است، بیان کرد: مدیرکل حمل و نقل راهداری برای اصلاح ما بقیه نقاط باقی‌مانده قول مساعد داده است.

فرماندار آق‎قلا به طرح بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: عقد تفاهم‎نامه انجام شده و یک هزار و 200 تن سهمیه قیر شهرستان آق‎قلا است و امیدواریم این امر با حمایت شرکت فرآورده‎های نفتی محقق شود.

توماج با بیان اینکه برای تأمین برق شهرک صنعتی استانداری مکاتبات لازم را با وزارت نیرو انجام داده است، ابراز کرد: تاکنون لایروبی 9 کیلومتر از شرق و غرب آق‎قلا انجام شده است.

* 600 پرونده برای منازل مسکونی سیل‎زدگان پروانه ساختمانی صادر شده است

وی به سد «آقدکش» اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم افزایش مخزن داشته باشیم برای 20 میلیون متر مکعب به 250 میلیارد اعتبار نیاز داریم.

فرماندار آق‎قلا به آخرین وضعیت صدور پروانه ساختمانی برای منازل مسکونی سیل‎زدگان اشاره کرد و افزود: با توجه به کمک دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان روند صدور پروانه در آق‎قلا سرعت گرفته است و از بین 900 پرونده برای 600 پرونده پروانه ساختمانی صادر شده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار