مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکان شرکت توزیع برق گلستان از ثبت شماره تلفن همراه 80 درصد از مشترکان برای دریافت صورتحساب برق خبر داد.

افزایش بهای برق برای مشترکان پر مصرف

 گزارش گلستان ۲۴؛ شهرام شاهی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان، با اشاره به ساعات پیک مصرف برق اظهار کرد: ساعت پیک در استان از ساعت 13 تا 17 بعدازظهر است و بیشترین بار مصرفی را در این بازه زمانی داریم.

وی از مشترکان برق در استان تقاضا کرد در ساعات اوج مصرف هم زمان بارهای مصرفی خود را در مدار قرار ندهند و اگر از کولر استفاده می‎شود درجه آن را بین 23 تا 25 درجه تنظیم کنند.

مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکان شرکت توزیع برق گلستان با بیان اینکه میزان مصرف برق در استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، افزود: طی دو هفته اخیر با توجه به طبیعی بودن شرایط جوی استان میزان مصرف نیز نسبت به سال گذشته کاهش یافته است خوشبختانه میزان سهمیه‎ای که برای استان در نظر گرفته شده بود با همکاری مردم این مصرف تجاوز نکرد.

*افزایش بهای برق برای مشترکان پر مصرف

شاهی در خصوص افزایش بهای برق در سال جاری گفت: در سال جاری با توجه به ابلاغیه از سوی شرکت توانیر،مجبور شدیم برای مشترکان پر مصرف قبض‎های یک ماهه صادر شود  برای مشترکان که پر مصرف تلقی نشوند حدود 7 درصد بیشتر افزایش برق مصرفی نداریم برای مشترکین پر مصرف نیز 26 درصد افزایش بهایافزایشی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بحث پرمصرف و کم مصرف به میزان مصرف در بازه یک ماهه مشترکان مربوط می‎شود به عنوان مثال در مناطق 3 گرمسیری استان تا یک هزار وات ساعت در یک ماه جزو مصارف پر مصرف تلقی نمی‎شوند اگر مازاد این مصرف شود جزو مشترکان پر مصرف محسوب شده و افزایش نرخ بها شامل آنها نیز می‎شود.

مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکان شرکت توزیع برق گلستان در خصوص گلایه برخی از شهروندان از محاسبه نرخ برق گفت: قبل از اقدام برای صدور قبض، در واحدی نظارت انجام می‎شود اگر با موردی خارج از عرف مصارف ماههای قبل مواجه شدیم از مرحله صدور قبض خارج و برای بررسی مجدد به مدیریت شهرستان‎ها صادر تا مجدد بازنگری انجام شود.

*حذف قبوض کاغذی از مهر ماه سال جاری

شاهی با اشاره به حذف قبض‎های کاغذی از مهر ماه سال جاری در استان گفت: پروژه حذف قبوض کاغذی تنها مربوط به شرکت توزیع برق استان نیست در واقع این پروژه از سوی شرکت توانیر ابلاغ شده و تمامی شرکت‎های برق در سراسر کشور از ابتدای مهر ماه سال جاری برای مردم قبض صادر نخواهند کرد در این راستا اقدام به جمع آوری و ثبت شماره تلفن همراه مشترکان در سامانه کردیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر با همکاری مردم استان ثبت شماره تلفن همراه در سامانه به بیش از 80 درصد رسیده است و فقط در شهرهای گرگان و گنبد کاووس این عدد پایین است از این رو از مردم استان درخواست می‎کنیم همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکان شرکت توزیع برق گلستان ادامه داد: مردم می‎توانند  عدد 2 را به سامانه 200001521 ارسال کنند سپس پیامکی از سامانه برای آنها ارسال خواهد شد که باید شناسه قبض خود را وارد کنند این سامانه متعلق به صاحب خانه‎ها نیست بلکه مستأجران نیز می‎توانند با ارسال پیامک به این سامانه تا زمانی که در یک منزل سکونت دارند مبلغ قبض خود را دریافت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار