مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از خسارت 7 میلیارد و 500 میلیون تومانی سیل به بیش از 300 مسجد در استان خبر داد.

سیل به بیش از 300 مسجد در گلستان خسارت زد

گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: با توجه به اینکه استان گلستان متاثر از سیل بوده بیش از 300 مسجد در استان بین 30 تا 90 درصد آسیب دیدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: برآورد ما از خسارت سیل به مساجد و اماکن مذهبی استان 7 میلیارد و 500 میلیون تومان است و با هماهنگی ستاد بحران و استانداری در فاز بعدی امیدواریم با کمک‎های دولتی بتوانیم در رفع آسیب‎هایی که مساجد دیدند گام برداریم.

سلیمانی‎فرد افزود: با توجه به اینکه برخی از مساجد و منازل در سیل اخیر خسارت دیدند از کانون‎های فرهنگی هنری، پایگاه‎های بسیج، هیأت‎امنا، خدام و  ائمه جماعات درخواست داریم که در امر کمک‎رسانی و خدمات‎رسانی اقدام کنند.

 وی با بیان اینکه مسجد سنگر است و سنگرها را نباید خالی کرد، یادآور شد: در صدر اسلام مساجد سنگر بودند و امروز مساجد باید کارکرد خود را مثل صدر اسلام و دهه 60 که مکانی برای بسیج آحاد ملت و معرف‎افزایی و بصیرت‎افزایی بود با بازخوانی بیانیه گام دوم به دست بیاورند.

* مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان در قالب اوراق قرضه اسلامی توزیع شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تاکید کرد: بیانیه گام دوم به توسعه همه جانبه جامعه، رفع فقر و معنویت مادی و معنوی و کمک به حضور پررنگ جوانان در کنار پیشکسوتان تاکید دارد.

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه این قله‎ها فتح شدنی است و انقلاب اسلامی از این پیچ تاریخی نیز عبور خواهد کرد، یادآور شد: باید به آموزه‌های ظلم‎ستیزی در مجالس سالار شهدا(ع) اهتمام داشته باشیم و راه نورانی سید سالار شهیدان( علیه‎الاسلام) را که همان« هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» است را به نسل چهارم و پنجم انقلاب منتقل کنیم.

وی به برنامه‎های اداره کل اوقاف و امور خیریه در هفته دولت اشاره کرد و افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه از بستر دولت خدمت‎گذار در هفته دولت خدماتی را ارائه می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان در قالب اوراق قرضه اسلامی توزیع شده است.

*فعالیت 5500 خادم و هیئت امنا در اماکن مذهبی

سلیمانی‎فرد بیان کرد:  در جهت توسعه سخت‎افزاری اماکن مذهبی و مساجد استان و تفاهم‎نامه‌ای که با بنیاد برکت داشتیم  تعداد یک هزار و 200 نفر از خادمان مساجد و 2 هزار نفر از هیأت امنای اماکن مذهبی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار گرفتند.

وی افزود: 2 هزار و 400 مسجد تحت پوشش بیمه حوادث در سه سطح اماکن روستایی، شهری و مرکز استان قرار دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان یادآور شد: 350 حکم هیئت امنایی از ابتدای سال 98 صادر شده و در سطح استان 5 هزار و 500 نفر خادم و هیئت امنا در اماکن مذهبی با حکم هیئت امنایی فعالیت دارند.

سلیمانی‎فرد افزود: خیرین مسجدساز و بقعه‌ساز همواره یاری‌گر ما در توسعه پیش از پیش اماکن مذهبی استان گلستان هستند و امیدواریم این روند تداوم و توسعه پیدا کند.

وی پیشاپیش با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، از اعزام مبلغان به مساجد مناطق محروم و امامزادگان استان گلستان خبر داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار