رئیس دانشگاه جامع علمی‎کاربردی گلستان از ورود 40 درصد دانش‎آموزان هنرستان «فنی و حرفه‌ای» به مراکز علمی کاربردی خبر داد و گفت: 70 درصد دانشجویان علمی کاربردی پس از فراغت از تحصیل صاحب شغل می‌شوند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان با 140 رشته متنوع نسبت به جذب دانشجو اقدام می‌کند

گزارش گلستان ۲۴؛ امیراحمد دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: به منظور حمایت و تقویت از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی برنامه‌ای مدون کردیم که بر اساس آن اگر مبادرت به تاسیس مراکز کارآفرینی کنند به آنها تسهیلات تا مبلغ 100 میلیون تومان با کارمزد دو درصد اعطاء می‌کنیم.

وی مهارت‌آفرینی را از مهمترین شاخصه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و تصریح کرد: شمار دانشجویان مهارتی در سطح کشور طبق برنامه ششم توسعه باید به ۳۰ درصد برسد که هنوز به این مرحله نرسیدیم، باید باور عمومی در جامعه ایجاد شود که مشکل بیکاری در سایه برخورداری از مهارت برطرف می‌شود.

* دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان با 140 رشته متنوع نسبت به جذب دانشجو اقدام می‌کند

دهقانی با اشاره به تنوع رشته‌های مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان گفت: این دانشگاه با 140 رشته متنوع نسبت به جذب دانشجو اقدام می‌کند، تغییر نگاه عمومی به رشته‌های مهارتی می‌تواند بازار کسب و کار در استان را رونق ببخشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی‎کاربردی استان گلستان از راه‌اندازی فن‌بازار برای ارائه توانمندی دانشجویان خبر داد و افزود: با ایجاد کلینیک‌های شغلی و ارائه مشاوره رایگان به دانشجویان انتظار داریم نیروی متبحر براساس تخصص و علاقه خود هدایت به بازار کسب و کار شوند.   

دهقانی از سطح‌بندی مراکز آموزشی دانشگاه علمی کابردی خبر داد و ابراز کرد: طبق این سطح‌بندی ارزیابی مراکز براساس هشت عامل، 55 ملاک و 179 نشانگر صورت خواهد گرفت که گام مهمی در راستای کیفیت‌بخشی آموزشی اتفاق خواهد افتاد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار