مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: اکنون ۳۸ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه در استان گلستان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند.

 ۳۸ درصد دانش‌آموزان گلستانی در رشته‌های مهارتی تحصیل می‌کنند

به گزارش گلستان 24 ؛احسان گوهری‌راد شامگاه یکشنبه در نشست خبری جنبش مردمی پاسداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در گلستان اظهارداشت: اکنون 38 درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه در استان گلستان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش  تحصیل می‌کنند و تک رشته‌های بومی مانند دام و طیور و کشاورزی نیز در روستاهای هدف راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  بخش مهمی از برنامه‌های ما  با محوریت نوجوانان و جوانان با موضوع امید آینده برای آموزش مسئولیت‌پذیری، بصیریت‌افزایی و مصون‌سازی این قشر از آسیب‌ها برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیشترین فعالیت انجام شده پس از انقلاب را مبارزه با بی‌سوادی اعلام کرد و گفت: تعداد افراد باسواد بالای 15 سال  قبل از انقلاب اسلامی 36 درصد بود که این میزان در میانگین جهانی 69 درصد تخمین زده می‎شد و در سال 96 نرخ رشد افراد باسواد به 86 درصد در کشور رسیده و این در حالی بود که میانگین جهانی به 82 درصد رسیده بود.

گوهری راد ادامه داد: پس از انقلاب حدود 56 درصد مردم باسواد شدند در حالی که رشد سوادآموزی در جهان 13 درصد بوده است.

وی با اشاره به عدالت آموزشی در استان گلستان گفت: قبل از انقلاب مدرسه شبانه‌روزی نداشتیم و در حال حاضر 68 مدرسه شبانه‌روزی در استان داریم که 9 هزار و 300 دانش‌آموز مقطع متوسطه مناطق دور افتاده را پوشش می دهد.

رئیس کارگروه تعلیم و تربیت پاسداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی ادامه داد: در همه روستاها به جز روستاهای کمتر از 10 خانوار دارای مدرسه ابتدایی هستیم و 99.5 درصد دانش‌آموزان ابتدایی ما تحت پوشش تحصیلی قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه کانون فرهنگی و تربیتی درقبل از انقلاب نداشتیم، افزود: 36 کانون فرهنگی تربیتی برای فعالیت های فوق برنامه دانش آموزان روستایی و شهری داریم.

وی ادامه داد:  قبل از انقلاب مدرسه استثنایی در استان گلستان نداشتیم و سرویسی به این دانش‌آموزان داده نمی‎شد اما در حال حاضر یک‌هزار و 900 دانش‌آموز استثناییی را تحت پوشش آموزش قرار دادیم.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار