زوج‎ جوان سیل‎زده گنبدی با وجود شرایط سخت اقتصادی از مشکلات سیل برای رسیدن به معشوق و آغاز زندگی مشترک عبور کردند و نیاز است که خیرین برای کمک به زوج‎هایی سیل‎زده همت کنند.

عشقی که با سیل صیقل خورد

گزارش گلستان ۲۴؛ سیل آمد و همه چیز را با خود برد، خانه‎های زیادی خراب شد، مزارع زیادی از دست رفت،  بودند دامدارانی که بی‎دام و رزق و روزی شدند اما زور سیل به هر چیزی رسید جز عشق، از این رو ده‎ها زوج جوان گلستانی در بحران سیل زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

 

طنین زندگی زوج‌های جوان سیل زده زیر سقف‌های ترک خورده

اما برخی از زوج‎هایی جوان گلستانی شرایطشان پس از سیل آنقدر سخت بود که حتی توان گرفتن مراسم ازدواج را نیز نداشتند اما خیرینی نیک‎اندیش به پا خواستند تا طنین زندگی حتی در زیر سقف‎های ترک خورده از سیل و جهیزیه‎هایی که بر آب رفته را برای این زوج‎ها رقم بزنند.

 

زوج‎های سیل‎زده گلستان که در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات سیل ازدواج کردند شاید  این بیت حافظ را با « الا یا ایهّا الساقی اَدِر کاَساً و ناوِلها, که عشق آسان نمود اوّل ولی افتاد مشکل‌ها» را به خوبی درک کردند و از مانع سیل برای رسیدن به معشوق آغاز زندگی مشترک در کنار دیگر موانع ازدواج عبور کردند.

 

این زوج‎های جوان را باید سرمشق ازدواج کرد تا بسیاری از جوانان که از مشکلات اقتصادی و مسائل پس از ازدواج ترس دارند از مسیر زیبایی که این جوانان سیل‎زده گلستانی دنبال کردند درس بگیرند.

 

یکی از این زوج‎های خوشبخت که سیل کاشانه و جهیزیه آنها را با خود برده بود از روستای « پل حاجی» گنبد کاووس بودند که مراسم ازدواج خود را در بحران سیل در امامزاده آق‎امام( علیه السلام) آزاد شهر و به همت مجمع توسعه و ترویج ازدواج جوانان آزادشهر برگزار کرد.

 

در هفتم شهریور و در روز پایانی هفته دولت مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان، رئیس اداره ورزش شهرستان گنبد کاووس و  مسئول مجمع توسعه و ترویج ازدواج جوانان مهر آزادشهر از این خانواده سیل‎زده بازدید کردند و از نزدیک از مشکلات این زوج سیل‎زده گنبدی آگاه شدند.

 

همت مجمع توسعه و ترویج ازدواج جوانان مهر  برای ترویج ازدواج آسان

« عصمت برزگر» مسئول مجمع توسعه و ترویج ازدواج جوانان مهر آزادشهر در این دیدار و در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  گفت:  در طی این دیدار مشکلات این خانواده از نزدیک بررسی شد و همچنین یک اجاق گاز به این زوج جوان گنبدی اهدا شد.

 

وی تصریح کرد: یکی از طرح های برگزاری مجمع توسعه و ترویج ازدواج جوانان مهر ترویج ازدواج آسان است و در این راستا مراسم‎های ازدواج آسان را به منظور فرهنگ‎سازی و کاهش هزینه‎های ازدواج و جلوگیری از یکی سری رسوم‎های غلط و چشم و هم‎چشمی‎ها انجام می‎دهیم.

 

مسئول مجمع توسعه و ترویج ازدواج جوانان مهر آزادشهر بر اساس این سیاست در هفته ازدواج شاهد برگزاری مراسم ازدواج آسان برای 14 زوج گلستانی بودیم که یکی از این اعضا همین زوج سیل‎زده گنبدی بود که در بحران سیل جهیزیه خود را از دست داده بودند.

 

مسئول مجمع توسعه و ترویج ازدواج جوانان مهر متذکر شد: با توجه به اینکه در پایان هفته دولت قرار داشتیم با این خانواده دیدار شد ، برخی از زوجین در استان هنوز هم در شرایط بحرانی قرار دارند و خدماتی به آنها انجام نمی‎شود و در تلاش هستیم که در قالب جشنوراه‎ها و تسهیلات از طریق مجمع توسعه و ترویج ازدواج جوانان مهر به این زوجین خدمات ارئه کنیم.

 

برزگر متذکر شد: در کنار دیگر تسهیلات و حمایت‎ها از زوجین جشنواره‎های ازادواج را مجمع برگزار می‎کند و امیدواریم بتوانیم این جشنواره‎های ازدواج را به یک فرهنگ همگانی تبدیل کنیم و دارا و ندار در کنار هم آغاز زندگی مشترک خود را به آسانی جشن بگیرند.

 

دولت در تلاش برای کمک به سیل‌زدگان

 

« علی برزمینی» مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در این دیدار اظهار کرد: به نمایندگی از استاندار گلستان به این منطقه آمدم تا با مشکلات این خانواده و شرایط مردم سیل‎زده آشنا شوم.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان ادامه داد: دولت در تلاش است که بتواند مشکلات مردم سیل‎زده استان گلستان را برطرف کند ولی متاسفانه سیل در نخستین روزهای سال در 25 استان کشور جاری شد و سه استان از جمله گلستان با خسارت‎های زیادی روبه رو شده است.

 

برزمینی بیان کرد:  دولت با شرایطی که در کشور وجود داشت از جمله تحریم و فروش نفت در زمینه حل مشکلات مردم سیل‎زده پر تلاش بود و مصوبه‎های خوبی داشته است.

 

وی بیان کرد: امیدواریم در راستای حل مشکلات سیل‎زدگان دولت در کنار مردم بتواند گام بردارد و در این مسیر خیرین نیز به چنین خانواده‎هایی که در سیل همه چیز خود را از دست دادند کمک کنند.

 

مسئولیت‌ها به انسان‌های خدمتگذار واگذار شود

 

همچنین سرپرست این خانواده سیل‎زده گنبدی در این دیدار اظهار کرد: 40 سال از خدا عمر گرفتم ولی دستم را پیش کسی داز نکردم ولی مشکلات به وجود آمده از سیل به گونه‎ای بود که شرایط زندگی برای ما سخت شده است.

 

وی همچنین تاکید کرد که از استاندار گلستان انتظار داریم که از نزدیک مشکلات ما را لمس کند و در این منطقه حضور یابد ، از مسئولان خدمت‎گذار که به کمک ما مردم سیل‎زده آمدند تشکر می‎کنیم و امیدواریم مسئولیت‎ها از انسان‎های بی‎کفایت گرفته شود و به انسان‎های خدمت‎گذار داده شود تا مشکلات مردم آسان‎تر حل شود.

 

گفتنی است اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بنا شد کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به میزان 500 هزار تومان را  برای این زوج سیل‎زده گنبدی متقبل شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار