نورقلی پور گفت: در شرایط تحریم و فشار بی سابقه به اقتصاد کشور تنها راه برون رفت و نجات توجه به صنعت گردشگری است.

توجه به صنعت گردشگری تنها راه برون رفت و نجات در شرایط تحریم است

گزارش گلستان ۲۴؛ «رامین نورقلی پور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در شرایط تحریم و فشار بی سابقه به اقتصاد کشور تنها راه برون رفت و نجات توجه به صنعت گردشگری است.

 

نماینده مردم شهرستانهای کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی افزود: طی دو سال اخیر تحولات خوبی در حوزه توسعه زیر ساخت های گردشگری در کشور ایجاد شده است.

 

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم با توجه به پتانسیل‌های گردشگری که در حوزه غرب استان گلستان وجود دارد، این حوزه به عنوان یک موتور پیشران توسعه و ایجاد اشتغال در سطح استان در آینده نقش ایفا کند.

 

نورقلی پور خاطرنشان کرد: سواحل، جزیره آشوراده، ظرفیت‌های گردشگری و... که در این منطقه وجود دارد می‌تواند کل استان را تغذیه کند.

 

به گفته وی، احیای جزیره آشوراده از آرزوی های دیرینه این استان بود که خوشبختانه طرح گردشگری جزیره آشوراده با پیگیری هایی که در این چند سال و علی الخصوص دو سال مدیریت آقای دکتر مونسان بعمل آمد منجر به مصوب شدن طرح گردشگری جزیره آشوراده شد.

 

نورقلی پور اظهارداشت: باتوجه به اینکه استان گلستان به رنگین کمان اقوام معروف است ظرفیت های خوبی در حوزه تنوع محصولات صنایع دستی دارد که در گذشته توجه آنچنانی به این ظرفیت خوب و ارز آور نشده بود.

 

وی افزود: امروز شاهد هستم خیلی از رشته های صنایع دستی در سطح استان که در حال منسوخ شدن بود احیا شده و هنرمندان بیشماری را هم جذب خود کرده و مهمترین اقدامی که در این حوزه در حال پیگیری و ایجاد است ساخت بازارچه های صنایع دستی در سطح استان است.

 

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما می توانیم ابزار دولتی را در مسیر بهبود رونق گردشگری به کار ببریم اما باید زمینه ای فراهم کنیم تا بخش خصوصی وارد این مسیر شود و در این راه توانمند شود.

 

وی افزود: حضور دکتر مونسان، رئیس میراث فرهنگی کشور بعنوان متولی امر گردشگری باعث شده بسیار از استانها توجه ویژه به صنعت گردشگری داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار