مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان گلستان:

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان گلستان با بیان اینکه طرح مهر تحصیلی در استان گلستان اجرا میشود گفت: طراحی مراکز افق در جوار امامزادگان برای پر رنگ کردن ابعاد اجتماعی از اقدامات دیگر سازمان اوقاف است.

اجرای طرح مهر تحصیلی در استان گلستان

گزارش گلستان ۲۴؛ روح الله سلیمانی فرد در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه آغار سال تحصیلی جدید هستیم طرح مهر تحصیلی با مشارکت خیران به وسیله سازمان اوقاف و امور خیریه استان گلستان با هدف دور کردن جامعه از فقر برنامه ریزی شد.

وی افزود: با توجه به سال رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی 466 بسته کامل کیف و نوشت افزار کاملا ایرانی که 117 بسته مربوط به مقطع متوسطه و 349 بسته برای مقطع ابتدایی با اولویت مناطق محروم و سیل زده استان گلستان به وسیله ادارات اوقاف شهرستان ها در نظر گرفته شده است.

سلیمانی فرد تصریح کرد: این اقلام به ارزش 56 میلیون تومان به همت خیران، موقوفات و سازمان اوقاف و امور خیریه در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی افزود: دو موقوفه شاخص که در این طرح مشارکت داشتند موقوفات ملاهدایت و ملا محسنی از سعدآباد گرگان و موقوفه دیگر مشارکت کننده موقوفات شهرستان کردکوی بود.

وی ضمن اشاره به اینکه در سطح کشور تا کنون بیش از 30 هزار بسته توسط سازمان چاپ و انتشارات که از سازمان های وابسته به سازمان اوقااف و امور خیریه است با طرح های ایرانی اسلامی طراحی شده است و در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه اوقاف درابعاد مذهبی بیشتر شناخته شده است این سازمان سعی میکند با توجه به سیاست های نماینده ولی فقیه در ابعاد امور خیریه مانند طرح مهر تحصیلی، ازدواج جوانان و درمان بیماران فعالیت بیشتری داشته باشد.

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان داشت: لایحه تجمیع موسسات خیریه در سازمان اوقاف و مدیریت و نظارت عملکرد آنان توسط سازمان اوقاف و امور خیریه به مجلس پیشنهاد شده است.

وی بیان داشت: طراحی مراکز افق در جوار امامزادگان که مخفف مرکز فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی برای پر رنگ کردن بعد اجتماعی از اقدامات دیگر سازمان اوقاف است.

سلیمانی تصریح کرد: تداوم وقف باعث تشویق مردم و گروه های مختلف برای وقف با نیاز های جدید خواهد شد.

وی یادآور شد: سعی میکنیم در بستر اجرای طرح های نو و عام المنفعه و همچنین خیر محورانه باعث ترویج فرهنگ وقف شویم.

وی گفت: طرح مهر تحصیلی حدود 4 سال است در کشور اجرا میشود اما متاسفانه در گلستان کمرنگ تر بود که امسال به همت خیرین اجرا خواهد شد.

وی به مدارس موقوفه در سطح شهر گرگان اشاره کرد و افزود: موقوفات با طرح های اجتماعی، آموزشی و درمانی هم وجود دارد اما کمتر اطلاع رسانی شده است.

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان گلستان در پایان تصریح کرد: سازمان اوقاف استان گلستان حمایت از چندین طرح دانش بنیان که در جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری و همچنین مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها را در دستور کار قرار داده است و در راستای حمایت از طرح های دانش بنیان در عرصه های پزشکی، سلامت، کشاورزی و گلخانه به منظور کاهش آسیب های اجتماعی، اشتغال مولد و پایدار تلاش خواهد کرد.

/برنا

ارسال نظر

آخرین اخبار