مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به احداث گلخانه با انرژی پاک در ۱۰ هکتار اراضی اطراف امامزاده یحیی ابن زید( ع)، گفت: بیش از ۱۸۰ هزار موقوفات و یک میلیون رقبه در کشور داریم که از این تعداد ۵۵۰۰ موقوفه و ۶۴ هزار رقبه وقفی در گلستان وجود دارد.

۵۵۰۰ موقوفه در استان گلستان شناسایی شد

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد،  ظهر دیروز  در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس در دفتر امام جمعه اظهار داشت: بنا داریم با مدیریت علمی برای ارتقا شاخص های بهره وری و تثبیت و احیا موقوفات،  آنها را دسته بندی اقتصادی کرده و در این مسیر از سرمایه گذاران نیز استفاده کنیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود 5 مورد از چنین زمین هایی در گنبدکاووس شناسایی شده که یکی از آنها حول محور امامزاده یحیی ابن زید(ع)  به مساحت 10 هکتار برای احداث گلخانه انرژی پاک در کمیته فنی در حال امکان‌سنجی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان داشت: در طول چند ماه گذشته 120 سرزمین باغی و کشاورزی در گلستان احصاء شده و در اختیار جهاد کشاورزی است تا امکان‌سنجی شود و مانند شرکت صنعت گل چشمه شاخص‌های بهره‌وری آن را ارتقاء دهیم.

وی یاد آور شد: در این زمینه وام‌های قرض الحسنه به سرمایه گذارانی که با سازمان اوقاف همکاری کنند،  پرداخت می شود و تا سقف 40 میلیارد ریال به مدیر استانی تفویض پرداخت شده است.

سلیمانی فرد گفت: بیش از 180 هزار موقوفات و یک میلیون رقبه وقفی در کشور داریم که از این تعداد 5 هزار و 500 موقوفه و 64 هزار رقبه وقفی در گلستان وجود دارد که از نظر تعدد موقوفات و رقبه گلستان جزء 5 استان برتر کشور است.

وی ادامه داد: در حوزه طرح های دانش بنیان و IT و طرح‌های فنی، ورود کرده و طرح‌های خوبی مطرح شده است که امید داریم به نتایج خوبی برسیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور با تفاهم نامه‌ای که با بیمه بنیاد برکت انجام شده است،  بنا داریم یک‌هزار و 400 خدام مساجد، تکایا و 3 هزار نفر هیئت امناء اماکن مذهبی را با مبالغ حداقل بیمه تکمیلی کرده و سبد خدمات حداکثری را برای آنها فراهم کنیم.

وی درباره برگزاری کنگره حضرت یحیی ابن زید(ع) تاکید کرد: این کنگره در مهر و یا آبان سال 98 برگزار خواهد شد و تلاش داریم در این کنگره محور وحدت استان گلستان در کشور بین مسئولان و مردم اهل تشیع و تسنن گنبدکاووس را به رخ کشیده و سرمایه اجتماعی وحدت را تقویت کنیم.

سلیمانی فرد ادامه داد: از آنجایی که فراخوان مقالات و چاپ کتاب زمان خواهد برد و نمی‌خواستیم این کنگره به همایش تنزل یابد این کنگره در سال آینده برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: شورای سیاستگذاری علمی و اجرایی و تشکیل کمیته های مرتبط در حال ساماندهی است ضمن اینکه با کمک و همت خیرین، در کنار فعالیت‌های فرهنگی این امامزاده در حال فعالیت‌های اجتماعی حول محور این امامزاده همام مانند راه اندازی دارالشفاء هستیم.

سلیمانی فرد گفت: مبلغ 2 میلیارد تومان به صورت وام قرض الحسنه برای فعالیت‌های سخت افزاری و عمرانی برای امامزاده یحیی ابن زید( ع) برای آمادگی برگزاری کنگره تخصیص یافته است.

حجت الاسلام محمود ترابی، امام جمعه شهرستان گنبدکاووس در این مراسم اظهار داشت: فضای شهرستان فضای مهربانی و مودت نسبت به اداره اوقاف است که این ناشی از تلاش های حاج آقا جعفری رئیس این اداره در طول 7 سال می باشد.

وی افزود:سومین کرسی ملی  تلاوت رضوی با حضور چهره های بین المللی قرآن روز پنج شنبه ساعت 19 در امامزاده یحیی ابن زید(ع)  برگزار می شود.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام نصرت جعفری رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس قدردانی و صالح محبی به مدت 4 ماه به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس معرفی شد.

انتهای پیام/ تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار