مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان از جذب 310 نیروی حق‌التدریس، سربازمعلم و آموزشیار نهضت سوادآموزی در این شهرستان خبر داد.

جذب 310 نیروی حق‌التدریس، سربازمعلم و آموزشیار در گرگان

گزارش گلستان ۲۴؛ بهجت تربتی‌نژاد امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: از ابتدای مهرماه امسال ۳۱۰ نفر از نیروهای حق‌التدریس، سوادآموزی و سرباز معلم به صورت نیروهای جدید حق‌التدریس جذب آموزش پرورش می‌شوند و در مدارس گرگان مشغول فعالیت خواهند شد.

وی در خصوص ارتباط مستقیم شرایط سخت اقتصادی و ترک تحصیل دانش‌آموزان تصریح کرد: یکی از دلایل بازماندن از تحصیل دانش‌آموزان به شرایط اقتصادی نامساعد خانواده برمی‌گردد که با کمک مدیر آموزش و پرورش گرگان و خیرین بخشی از نیازهای آنها را تامین کردیم.

مدیر آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه سال گذشته 500 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در گرگان شناسایی و به مدارس بازگردانده شدند، افزود: تعدادی از آنها دلایل دیگری برای ترک تحصیل داشتند، بخشی که می‌توانستیم در خصوص مسائل مالی و مشکلاتی که قابل حل بود از طریق آموزش و پرورش برطرف و مابقی را به دستگاه‌های مرتبط واگذار کردیم.

تربتی‌نژاد در خصوص ساماندهی سرویس مدارس دانش‌آموزان در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: آموزش و پرورش دبیر کارگروه ماده ۱۸ است، در گرگان 15 شرکت سرویس مدارس فعال هستند و همه معرفی به مدارس شهرستان گرگان شدند.

وی ادامه داد: بر اساس بخشنامه‌ای که داریم همه مدارس موظف هستند اطلاعات دانش آموزانی که نیازمند سرویس مدارس هستند را وارد سامانه «سپند» کنند اطلاعات شرکت‌ها توسط سازمان حمل و نقل شهری شهرداری وارد سامانه می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش گرگان در خصوص نرخ سرویس مدارس بیان کرد: نرخ جدید پس از پیشنهاد آموزش و پرورش در شورای اسلامی شهر گرگان بررسی، کارشناسی و تعیین شد.

تربتی‌نژاد با بیان اینکه نظارت و کنترل سرویس‌های مدارس بر عهده شهرداری است، گفت: آموزش و پرورش نیز در کنار شهرداری کمک می‌کند تا دانش‌آموزان تردد بهتر، ایمن‌تر و راحت‌تری داشته باشند.

* 4 مدرسه در گرگان همزمان با ماه مهر راه‌اندازی می‌شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان از افتتاح و راه‌اندازی چهار مدرسه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در این شهرستان خبر داد.

بهجت تربتی‌نژاد ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی چهار مدرسه در گرگان افتتاح و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی همچنین از احداث هشت مدرسه در گرگان خبر داد و تصریح کرد: تعداد ۶ مدرسه در بازه زمانی یک سال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با اشاره به توزیع 90 درصد کتب درسی مقطع ابتدایی و متوسطه ابراز امیدواری کرد تا اوایل مهر کتب درسی در اختیار مدارس قرار بگیرد تا دانش‌آموزان مشکلی از این بابت نداشته باشند.

* ساماندهی 4 هزار و 300 نفر از کارکنان، معاونان و مدیران مدارس گرگان

تربتی‌نژاد از ساماندهی 4 هزار و 300 نفر از کارکنان، معاونان و مدیران مدارس خبر داد و یک خبر خوب در سال تحصیلی جدید برای افراد حق‌التدریس داشت و گفت: 310 نفر از نیروهای حق‌التدریس همزمان با سال تحصیلی جدید جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

به گفته وی؛ 60 نفر از مدیران بر اساس آزمون و مصاحبه‌های انجام شده تغییر پیدا کردند و به منظور کیفیت‌بخشی آموزشی در این زمینه جابجایی صورت گرفت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه احداث دو هنرستان در دستور کار است، گفت: 40 درصد دانش‌آموزان از طریق مشاوره‌های تحصیلی به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شدند.

تربتی‌نژاد از اخذ مجوز تاسیس یک هنرستان کشاورزی در گرگان خبر داد و ابراز امیدواری کرد کلنگ این پروژه به زودی به زمین بخورد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار