رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان، از افزایش 20 درصدی هزینه سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید خبر داد.

فعالیت 11 شرکت مجاز سرویس مدارس در گرگان

گزارش گلستان ۲۴؛ با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس یکی از دغدغه‎های والدین تهیه سرویس برای رفت و آمد فرزندشان است، در همین رابطه گفت‌وگویی با احمدعلی سالاری رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان در خصوص وضعیت سرویس مدارس انجام داده‎ایم که در ذیل می‎خوانید.

*فعالیت 11 شرکت مجاز سرویس مدارس در گرگان

با توجه به  آغاز سال تحصیلی جدید چه ساماندهی خاصی در خصوص سرویس مدارس توسط شهرداری گرگان صورت گرفته است؟

سالاری: مجوز هرگونه حمل و نقل داخل شهری توسط شهرداری و سازمان‎های مرتبط صادر می‎شود در خصوص حمل و نقل دانش آموزان یا سرویس مدارس وظیفه ثبت‌نام، نظارت و ساماندهی توسط شهرداری و سازمان‎های مرتبط  انجام می‎شود.

تاکنون 11 شرکت در سطح گرگان مجوز فعالیت برای جابجایی دانش آموزان از سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان گرفتند و پروانه فعالیت و پروانه اشتغال به کار در این زمینه را دارند.

872 نفر راننده خانم و آقا که دارای دفترچه مجوز جابه‌جایی هستند در قالب خودورهای مختلف نیز فعالیت می‌کنند و مجوز جابه‌جایی دانش آموزان به عنوان سرویس مدارس را در سطح شهر دارند.

*برخورد قانونی با سرویس مدارسی که بیش از ظرفیت خودرو دانش آموز جابه‌جا می‎کنند

یکی از دغدغه‎های والدین بحث فنی خودروهایی است که به عنوان سرویس مدارس فعالیت می‎کنند، آیا در این زمینه نظارتی انجام می‎شود؟

سالاری: تمامی رانندگانی که به سازمان مراجعه می‎کنند و می‎خواهند در قالب و تحت نظارت شرکت‎های سرویس مدارس فعالیت کنند باید مجوزات لازم برای معاینه فنی خودرو را داشته باشند از سویی راننده موظف است براساس کارت اسمی خودور و ظرفیت اسمی نسبت به جابه‌جایی مسافران اقدام کند.

متأسفانه در برخی موارد مشاهده می‎شود که رانندگان بیش از ظرفیت خودرو اقدام به جابه‌جایی دانش آموزان می‎کنند که این امر مربوط به رضایت خانواده‎ها از شرکت و راننده سرویس سال گذشته و اصرار برای استفاده مجدد همان راننده بر می‎گردد و در برخی موارد نیز مربوط به عدم نظارت‌هاست، در حوزه نظارتی در سال جاری با همکاری پلیس راهور و شهرداری هر خودرویی که خارج از ظرفیت اسمی مبادرت به جابه‌جایی دانش‌آموزان کنند قطعأ متوقف خواهد شد اگر خانواده‎ها شاهد چنین مواردی بودند حتمأ اطلاع‌رسانی کنند تا اعمال قانون انجام شود.

آیا 872 راننده که در سطح شهر فعال هستند صلاحیت کافی برای راننده سرویس مدارس را دارند؟

سالاری: قطعأ صلاحیت‎های لازم اخذ می‎شود، صلاحیت‎های اخلاقی و اماکنی را از اداره اماکن، صلاحیت‎های بهداشتی از مراکز بهداشت و صلاحیت‎های رانندگی از اداره راهنمایی و رانندگی اخذ می‎شود در واقع تا این موارد رعایت نشود پروانه اشتغال برای رانندگان صادر نخواهد شد.

نرخ مصوب کرایه سرویس مدارس در سال جاری چقدر است؟ آیا افزایش نسبت به سال گذشته داریم؟

سالاری: نرخ سرویس مدارس ابتدا در هیئت مدیره سازمان و شورای سازمان مصوب می‎شود این نرخ به شورای شهر ارسال و بعد از بررسی در دو کمیسیون تخصصی در صحن شورا مصوب و به فرمانداری ارسال شده است در حال حاضر منتظر تأییدیه فرمانداری هستیم تا نرخ نهایی ابلاغ شود چیزی که الان برای خودورهای موجود تعریف کردیم نسبت به سال 1397 در سال جاری براساس تورم و هزینه تحمیل شده حدود 20 درصد افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس داریم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار