مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی تبدیل شود

گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است و اگر ترک شود، اداره جامعه دشوار می شود.

وی افزود: امام حسین (ع) هدف قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد یعنی مردم را به راه حق دعوت و از رفتن به راه باطل منع کرد.

ولی نژاد ادامه داد: امر به معروف یک واجب فراموش شده است و باید دوباره آن را احیاء کرد تا همگان این امر را وظیفه خود بدانند.

وی بیان کرد: امر به معروف به قشر خاصی اختصاص ندارد و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و همه انسان ها به اندازه توان خود این فرضیه را انجام دهند.

ولی نژاد توضیح داد: یک معلم، یک استاد دانشگاه، یک شهروند، یک مغازه دار و یک راننده هر کس در فضایی که مشغول به فعالیت است می تواند به این کار اقدام کند.

وی با بیان این که نباید امر به معروف و نهی از منکر را پیچیده و سخت کرد، اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر شامل همه کارهای خوب و بد است و آسیب های اجتماعی را هم شامل می شود.

ولی نژاد تأکید کرد: معضلات اجتماعی مانند اسراف در مصرف آب، برق، گاز و همچنین ریختن آشغال در خیابان و رعایت حجاب و اقامه نماز و غیره می تواند محلی برای امر به معروف و نهی از منکر باشد.

وی گفت: جامعه اسلامی نیاز به یک مشاوره همگانی دارد و عاملان به معروف مشاوران همگانی جامعه هستند.

ولی نژاد تأکید کرد که باید در هنگام انجام این فرضیه الهی زبان نرم و لیّن و خیرخواهانه بوده و از تسویه حساب شخصی و زبان تند پرهیز شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار