کرنژاد گفت: کشاورزان نسبت به پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی خود اقدام کنند تا برای دریافت سوخت از جهاد کشاورزی دچار مشکل نشوند.

ضرورت پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عبدالصالح کرنژاد» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دامداران نسبت به پلاک کوبی و هویت گذاری دام های سبک و سنگین خود اقدام کنند.

 

مدیر جهادکشاورزی بندرترکمن ادامه داد: در صورتی که دامداران نسبت به هویت گذاری دام های خود اقدام نکنند حمل و نقل آنها از یک شهر به شهر دیگر و یا به خارج استان مشکل ساز می شود و دام آنها کالای قاچاق محسوب خواهد شد.

 

کرنژاد یادآور شد: کشاورزانی که همکاری لازم را داشته باشند، می توانند از تسهیلات بانکی، نهاده‎های دامی و غیره بهره مند شوند.

 

وی بر لزوم پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی در بندرترکمن تأکید کرد و گفت: فرصت خوبی است تا دارندگان ادوات کشاورزی نسبت به پلاک گذاری کمباین و تراکتور اقدام کنند تا برای تحویل سوخت از جهاد کشاورزی دچار مشکل نشوند.

 

مدیر جهادکشاورزی بندرترکمن بیان کرد: تمامی دفترچه های کشاورزی باطل شده و کشاورزان برای دریافت نهاده ها و کشت پاییزه باید به مرکز جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه کنند و نسبت به دریافت کارت الکترونیکی اقدام کنند.

 

کرنژاد با اشاره به اینکه کشاورزان باید انبارهای گندم و سایر محصولات کشاورزی را در سامانه صنعت، معدن و تجارت ثبت کنند، تأکید کرد: اگر کشاورزان گندم مازاد مصرف خود را در انبارهای شخصی نگهداری کرده و از تحویل آن به سیلوها خودداری کنند قاچاق محسوب می شود.

 

وی با اشاره به تغییر کاربری امور اراضی متذکر شد: کشاورزان و دامداران برای انجام هر گونه تغییر کاربری اراضی در خارج از بافت هادی روستا و محدوده شهر به مدیریت جهاد کشاورزی واحد امور اراضی مراجعه کنند و مجوزهای لازم را اخذ کنند تا با مشکلات قضایی مواجه نشوند.

/شبستان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار