مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت که تغییر ساعات حرکت قطار به سبب تعمیرات ناشی از خسارت سیل گلستان باعث کاهش مسافر تا ۴۰ درصد شده است.

سیل باعث کاهش ۴۰ درصدی مسافر در راه‌آهن گلستان شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی عبدالکریم‌زاده امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۵ ماهه نخست پارسال در حوزه کاری راه آهن گرگان ۵۲ هزار مسافر از قطار برای تردد استفاده کردند اما امسال و به دلیل وقوع سیل و تغییر ساعات حرکت این تعداد به ۳۰ هزار نفر کاهش یافت.

وی گفت: برخی مسیرهای راه آهن گرگان - تهران در محدوده استان مازندران بر اثر وقوع سیل ابتدای امسال دچار آسیب شده که ایمن سازی و تکمیل زیرسازی آن هنوز به پایان نرسیده است.

وی بیان کرد: ضرورت حرکت مداوم قطار؛ انجام مستمر عملیات مقاوم سازی را ناممکن کرده و به همین دلیل تغییر زمان تردد و استفاده بیشتر از ساعات مفید کار برای ایمن سازی این خط آهن در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ افزود: اکنون ساعت حرکت قطار گرگان به مقصد تهران از ساعت ۸ شب به ۴.۳۰ عصر تغییر یافته و موجب شده مسافران به جای ۶ صبح، ساعت ۲ بامداد در ایستگاه تهران پیاده شوند که رسیدن در این زمان نامناسب موجب نارضایتی شده و به مرور از تعداد استفاده کنندگان این خط ریلی کاسته شد.

عبدالکریم‌زاده افزود: در ابتدا قرار بود تعمیرات این خط ریلی در روز انجام شود که در آن صورت همه رفت و آمدهای قطار به استان گلستان حذف می شد که پس از رایزنی، انجام تعمیرات به شب موکول شد و به همین دلیل، زمان حرکت قطارها تغییر یافت.

وی با یادآوری سختی کار تعمیرات در حوزه راه آهن؛ ادامه داد: تجهیزات لجستیکی سنگینی برای بهسازی زیرسازی استفاده می شود همچنین نصب، جک گذاری و استقرار ادوات نیازمند زمان طولانی است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ پیش بینی کرد؛ عملیات زیرسازی و ایمن سازی خط آهن آسیب دیده از سیل گلستان آبان ماه امسال به پایان رسد.

به گزارش ایرنا در اثر سیل فروردین ۹۸ و با هدف تخلیه سیلاب پیرامون شهر آق قلا با مصوبه شورای تامین گلستان، ۷ نقطه از مسیر ریلی گرگان - اینچه برون در منطقه آق قلا که مسیر تردد قطارهای باری به سمت ترکمنستان و دیگر کشورهای حوزه CIS بود، شکافته شد.

طبق اعلام مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ کشور، مسیر ریلی گرگان به سبز دشت و مسیر سبز دشت به اینچه برون در سیل حدود ۳۸۰ میلیارد ریال خسارت دید.

علاوه بر آن، سیل به خطوط ریلی ، دیوار حفاظتی حاشیه ریل و سایر تجهیزات در مسیر خط آهن شمال ( گرگان - تهران) خسارت وارد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار