آیین آغاز سال تحصیلی جدید در مرکز استان گلستان با عنوان "زنگ بازگشایی مدارس و مقاومت و پیروزی" در دبیرستان حضرت معصومه(س) برگزار شد.

فرماندار گرگان: دانش‌آموزان ادامه دهنده راه شهدا باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرماندار شهرستان گرگان در این مراسم با اشاره به مصادف شدن شروع سال تحصیلی با ماه محرم و هفته دفاع مقدس، گفت: ما شروع کننده جنگ نبودیم و در زمانی که همه دنیا در مقابل ایران بودند و ما حتی سیم خاردار را وارد می کردیم، هشت سال دفاع کردیم و دفاع ما هم، دفاع مقدس بود.

محمد حمیدی با تاکید بر اینکه اقتدار امروز کشور از برکات دفاع مقدس است، افزود: شهدای زیادی جانشان را فدا کردند که ما امروز در آرامش و امنیت زندگی کنیم.

وی ضمن اینکه از دانش آموزان خواست بررسی کنند و یاد بگیرند که چگونه دفاع کردیم، گفت: دانش آموزان باید ضمن گرامیداشت یاد شهدا، راهشان را ادامه دهند و مانند آنها زندگی کنند.

 

فرماندار گرگان با اشاره به ایثارگری های امام حسین(ع)، از دانش آموزان خواست که مطالعه و بررسی کنند چگونه یک نفر به جایی می رسد که تمام هست و نیست خودش را تقدیم خدا می کند.

حمیدی با تاکید بر اینکه انقلاب ما، انقلاب ارزشها است، اظهار کرد: در کنار آموختن علم و دانش، باید تربیت هم تربیت اسلامی و الهی باشد.

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان علیه مردم و خصوصا دانش آموزان، گفت: دشمن که دید نمی تواند رو در رو با ایران جنگ نظامی کند، جنگ فرهنگی را شروع کرده است. دشمن در جنگ فرهنگی با بکارگیری از ظرفیت فضای مجازی، بنیاد خانواده را هدف گرفته است. یکی از راهکارهای مهم مقابله با جنگ فرهنگی دشمن، توجه به فرامین قرآن است.

 

در ادامه این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان هم گفت: دانش آموزان باید با خود عهد محکم ببندند که پاسخ خوبی به این همه تلاش و زحمت والدین خود بدهند.

بهجت تربتی نژاد خاطرنشان کرد: مدیران و معلمان نیز باید همه تلاش و همت خود را در جهت پیش بردن مسائل تربیتی و آموزشی دانش آموزان به کار گیرند.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار