استاندار گلستان از تحویل ۵۰۰ واحد مسکونی روز روستا در گلستان خبر داد.

تحویل ۵۰۰ واحد مسکونی روز روستا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حق شناس استاندار گلستان در استودیو برنامه پیگیری شبکه سراسری خبر گفت: ۵۰۰ واحد مسکونی تا ۱۵ مهر (روز روستا) به مردم تحویل داده خواهد شد.

حق شماس گفت:تلاش داریم تا پایان آذر ساخت بخش عمده‌ای از واحد‌های احداثی را به پایان برسانیم.

او گفت از ۷ هزار و ۴۰۰ واحد احداثی سیلزده تا کنون قرارداد تسهیلات ساخت بیش از ۶ هزار واحد در بانک‌ها منعقد شده است.

استاندار گلستان گفت:۳۰ خانواده در شهر‌های آق قلا و گمیشان در چادر استقرار داشتند که آن‌ها را در اولویت ساخت و تحویل واحد‌های مسکونی قرار دادیم و ظرف مدت ۲-۳ هفته آینده این چادر‌ها جهت سکونت برچیده خواهند شد.

او ادامه داد:بیش از ۲۵ هزار پرونده کشاورزی در استان تشکیل شده بود که پیشتر ۱۵ هزار پرونده قطعی و بیش از ۱۰ هزار پرونده توسط پژوهشگاه فضایی مورد بازنگری قرار گرفته بودکه در حال حاضر ۸ هزار پرونده مورد تایید قرار گرفته و بررسی ۲ هزار پرونده دیگر نیز طی روز‌های آتی پایان می‌یابد و جبران خسارت کشاورزان خواهد شد.

حق شناس با بیان اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع مختلف برای راه‌های استان، یادآور شد: ۹۵ نقطه راه‌ها مرمت و ۲ نقطه باقی مانده در حال مرمت است و البته باید برخی جاده‌ها و پل‌ها اصلاح شوند.

حق شناس گفت:رودخانه‌های استان در صورت عدم بروز سیل نیز نیازمند لایروبی بودند که در جریان سیل ۱۰۰ کیلومتر و پس از آن نیز قریب به ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های قره سو، اترک و گرگانرود تا کنون لایروبی شده اند و این روند ادامه دارد.

استاندار گلستان آبگیری سد نرماب را اولویتی اساسی برای استان دانست و گفت: مخزن سد نرماب ۱۲۵ میلیون متر مکعب یعنی به اندازه سه سد وشمگیر، گلستان و بوستان ظرفیتی دارد و تلاش داریم آبگیری این سد را با اعتبارات تخصیص داده شده و همت قرارگاه خاتم الانبیا تا پایان سالجاری عملیاتی کنیم.

حق شناس با اشاره به نامه وزیر کشور خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اهمیت تخصیص اعتبار جهت زهکشی اراضی شمالی گرگانرود و قره سو و با توجه به پاییز پر بارشی که در راه است، تاکید کرد: تا کنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده و ۳۰ هزار هکتار نیز در حال اجراست و البته ۲۸۰ هزار هکتاری استان نیازمند زهکشی که می‌تواند علاوه بر بهره وری زمین در ارائه محصول به استان در هنگام سیلاب کمک کند چرا که در سیل اخیر زمین‌های زهکشی شده آسیبی ندیده اند.

او همچنین درباره آغاز سال تحصیلی در مناطق سیلزده گفت: تلاش کردیم در ابتدای سال تحصیلی جدید هیچ دانش آموزی بدون مدرسه نباشد و ۲۲ مدرسه در مناطق سیلزده به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند و از ۲۴ مدرسه تخریب شده ۱۷ مدرسه در حال ساخت هستند.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار