غراوی با بیان اینکه کل اعتباری که به استان گلستان برای جبران خسارت زیرساخت های آسیب دیده از سیل ابلاغ شده است ۴۹۷ میلیارد تومان است، گفت: از این میزان ۲۴۹ میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی و ۸۵ میلیارد تومان اعتبارات ملی به استان تخصیص داده شده است.

۴۹۷ میلیارد دلار اعتبار تخصیص یافته برای جبران خسارت زیرساخت های آسیب دیده گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «میرمحمد غراوی» شب گذشته (پنجشنبه 3 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده استان گلستان با اشاره به اینکه 485 میلیارد تومان برآورد خسارت برای لایروبی بود که از این میزان 80 میلیارد تومان به ما ابلاغ شده اما فقط 60 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است، گفت: 2 هزار و 700 کیلومتر رودخانه استان گلستان، هر سه سال یک بار باید لایروبی شوند اما متأسفانه این اتفاق نیفتاده و در حال حاضر لایروبی هزار و 100 کیلومتر از این رودخانه ها ضروری است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به اینکه پس از سیل با اینکه ابلاغ اعتباری به استان گلستان نشده بود دستگاه های استانی به ویژه شرکت آب منطقه ای با فراخوان پیمانکاران خود، عملیات لایروبی را در رودخانه های مهم از جمله گرگان رود را اغاز کردند، گفت: تاکنون حدود 170 کیلومتر رودخانه لایروبی شده است و نیاز به اعتبار تکمیلی داریم.

 

غراوی با اشاره به اینکه همه رودخانه های استان به علت اینکه شیب زمین کم است، گفت: سیلاب، گل و لای زیادی در رودخانه ها باقی گذاشته است نیاز به لایروبی فوری دارند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: کل اعتباری که به استان گلستان برای جبران خسارت زیرساخت ها ابلاغ شده است 497 میلیارد تومان است که از این میزان 249 میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی و 85 میلیارد تومان اعتبارات ملی به استان تخصیص داده شده است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار