استاندار گلستان گفت: قزاقستان ظرفیت مناسبی برای کشت فراسرزمینی است.

قزاقستان ظرفیت مناسبی برای کشت فراسرزمینی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان هادی حق شناس در خصوص سفر به کشور قزاقستان، اظهارکرد: این سفر در راستای از سرگیری فعالیت کمیسیون اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان بود که پس از چند سال فعالیت خود را دوباره آغاز کرد.

حق شناس اضافه کرد: در این سفر پیرامون موضوعات مختلف علمی، فنی، گمرکی، کشاورزی و صنعتی تبادل نظر صورت گرفت و ترکیبی از معاونان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت معدن تجارت، بانک ها و اتاق بازرگانی هم حضور داشتند.

وی افزود: از جمله موضوعات مهم برای گلستان در این سفر رونق بخشی به مسیر ریلی ایران _ ترکمنستان و قزاقستان بود و همچنین تامین دان برای مرغداری ها و در عین حال خط هوایی گرگان - اکتایو بود.

استاندار گلستان با اشاره به دیدار با نخست وزیر قزاقستان یادآور شد: گلستان دارای ظرفیت های کشاورزی، شیلات، مرز و راه آهن اینچه برون و کشت گلخانه ای است و می تواند مراودات خوبی با قزاقستان داشته باشد.

حق شناس خاطر نشان کرد: یکی از ظرفیت های قزاقستان وجود زمین های بسیار برای کشت فرا سرزمینی است و اگر این تمایل در کشاورزان گلستان وجود داشته باشد, زمینه این همکاری فراهم است.

لازم به ذکر است حق شناس با همراهی وزیر جهادکشاورزی و هیاتی اقتصادی، کشاورزی بازرگانی بامداد پنج شنبه در سفری دو روزه راهی قزاقستان شده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار