مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: فعال بودن راه آهن بین المللی ایران- ترکمنستان - قزاقستان، داشتن پایانه مرزی و برنامه راه اندازی منطقه آزاد تجاری؛ اینچه برون را به نقطه قوت توسعه اقتصادی استان تبدیل کرده است.

اینچه برون نقطه قوت توسعه اقتصادی گلستان است

به گزارش گلستان24؛ حسین محبوبی روز شنبه در کارگروه حمل و نقل و مسکن استان اظهار کرد: زیرساخت های مناسب در حوزه حمل و نقل، موقعیت جغرافیایی و طبیعی، خطوط ریلی، فعالیت فرودگاه بین المللی و قرار گرفتن در کریدورغرب به شرق و شمال به جنوب از دیگر ظرفیت های گلستان برای توسعه اقتصادی است.
به گفته وی؛ بهره مندی کامل از این ظرفیت ها و زیرساخت ها توسعه اقتصادی گلستان را شتاب می دهد.
وی همچنین گفت: استفاده بهینه از منابع و امکانات، شناسایی به موقع فرصت ها و عوامل تهدید و استفاده موثر ار آن و مقابله به موقع در برابر تهدیدها، بومی سازی برنامه های راهبردی و مشارکت دادن مردم و سازمان های عمومی و بخش خصوصی با نگاه توسعه بنگاه های اقتصادی در حوزه حمل و نقل و مسکن از اهداف فعالیت این کارگروه است.
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان افزود: هدف از تشکیل کارگروه، تدوین سند چشم انداز برنامه راهبردی استان در افق 1404 در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم و سند آمایش با رویکرد بهبود فضای کسب و کار، کارآفرینی و اشتغالزایی در حوزه حمل و نقل و مسکن است.
به گزارش ایرنا راه اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه برون در سفر استانی رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید در سال 93 به استان گلستان به تصویب رسید که در صورت تصویب نهایی درمجلس شورای اسلامی، زمینه ساز تحولات بزرگ اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه خواهد بود.
این طرح هم اینک منتظر رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اجرایی شدن و کمک به توسعه اقتصاد، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری 11.8 درصدی در گلستان است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب گوناگون بوده و در 30 شهر و 1075 روستا زندگی می کنند.
این استان در منطقه اینچه برون با کشور ترکمنستان مرز خشکی دارد و خط آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان از این نقطه عبور می کند که خود فرصت مناسبی برای توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و کشورهای آسیای میانه است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار