سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی گلستان گفت: در گلستان 145 هزار نفر، معادل 8 درصد جمعیت استان سالمند هستند.

8 درصد جمعیت گلستان سالمند هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدامیر میرفندرسکی ضمن تبریک هفته ملی سالمندان از تمام کسانی که در عرصه کمک و احیای سالمندان بهزیستی را یاری میکنند تشکر کرد و افزود: سالمندی دوره ای از زندگی است که هیچ راه گریزی ندارد و همه افراد به این دوره میرسند.

وی بیان داشت: بهزیستی به عنوان متولی محوری نظام سلامت اجتماعی در عرصه حمایت از سالمندان فعالیت های متنوعی را ارائه میدهد که راه اندازی مراکز نگه داری شبانه روزی سالمندان از طریق بخش خصوصی از جمله این خدمات است.

وی ادامه داد: در شهرستان گرگان یک مرکز شبانه روزی نگه داری سالمندان برای بانوان و یک مرکز مخصوص آقایان وجود دارد و یک مرکز در شهرستان گنبد که در آن بانوان و آقایان سالمند نگه داری میشوند وجود دارد.

وی در خصوص مراکز روزانه سالمندی گفت: 9مرکز روزانه سالمندان در استان وجود دارد که خدمات فیزیوتراپی، معاینات پزشکی قصه گویی و انواع خدمات دیگر را ارائه میدهند و حس ارزشمند بودن در جامعه را در آنان تقویت میکنند.

میرفندرسکی تصریح کرد: 4مرکز تحت عنوان بنیاد فرزانگان در استان وجود دارد که سالمندان در این مراکز خدماتی از جمله موسیقی درمانی کاردرمانی را دریافت میکنند.

وی بر لزوم تکریم سالمندان تاکید داشت و افزود: از مسئولین و خانواده ها تقاضا دارم از سالمندان به عنوان افرادی زحمت آفرین یاد نکنند زیرا این عزیزان سرمایه های اجتماعی هستند که میتوانیم از تجربیات آنان نهایت استفاده را ببریم.

وی گفت: با توجه به اینکه دوره سالمندی با انواع بیماری ها و افسردگی همراه است از جوانان میخواهم توجه بیشتری به این قشر داشته باشند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی گلستان بیان داشت: بر اساس تقسیم بندی سازمان بهداشت جهانی سالمندی به سه دوره سالمند جوان، کهنسال و سالخوردگان تقسیم میشود.

وی ضمن بیان اینکه در گلستان 145 هزار نفر معادل 8 درصد جمعیت استان سالمند هستند که پیش بینی میشود در سال های آینده به بالای 10درصد برسد، یادآور شد: تلاش کرده ایم مراکز سالمندی با ظرفیت 50 نفر که استاندارد است اداره شوند تا سالمندان خدمات با کیفیت بیشتری را دریافت کنند.

برنا

ارسال نظر

آخرین اخبار