شامگاه گذشته هیات امنا حسینیه سیستانی ها از جمعی از نخبگان ومعتمدین استانی و شهرستان گرگان جهت شرکت در این جلسه دعوت کرد اما در خلال جلسه به یکی از بزرگان سیستانی توهین شد.

چالش بزرگ در حسینیه سیستانی های گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیستانی های مقیم گرگان و استان همواره یکی از اقطاب مهم حوزه سیاست ، فرهنگ و جامعه بوده اند و در ادوار و عرصه های مختلف در استان نقش آفرینی های مهم داشتند .

همین امر آنها را به داشتن تشکیلاتی چون" شورای سیاستگذاری" یا "لویی جرگه" و یا "شورای معتمدین" کشانده و در سالهای اخیر بیشتر این حسینیه سیستانی ها در خط کمربندی گرگان سر شهرک حافظ بود که پاتوق اصلی جلسات و محوریت بحث ها را بر عهده داشت.

شامگاه گذشته سه شنبه 9 مهرماه نیز مهمانانی از سراسر استان و حومه شهرستان گرگان به دعوت بزرگان سیستانی و هیات امنا حسینیه گرد هم آمدند تا نسبت به موضوعات مهم شور کنند اما گویا اختلافات داخلی برخی بزرگان سیستانی با هیات امنا حسینیه و برخی چهره های سرشناس بیشتر از اینهاست و موجب برخی حواشی شد .

شامگاه گذشته هیات امنا حسینیه سیستانی ها از جمعی از نخبگان ومعتمدین استانی و شهرستان گرگان جهت شرکت در این جلسه دعوت کرد اما در خلال جلسه به یکی از بزرگان سیستانی توهین شد.

 در پی این توهین جمع کثیری از معتمدین و نخبگان از جمله" امیر دکتر منصور خمری رئیس کانون بازنشستگان ارتش استان و فرمانده سابق لشکر 30 گرگان ، حاج رمضان کوهکن از بزرگان منطقه ، حاج پرویز چشک از معتمدین و بزرگان منطقه ، جناب سرهنگ لشگری ، امیر سرفراز میر ، دکتر میردادی از نخبگان ، دکتر محمدی نیک از نخبگان ، حاج آقا لطفی از فعالین سیاسی و اجتماعی ، دکتر مهماندوست از فعالان سیاسی اجتماعی ، دکتر میرمرادی استاد دانشگاه ، سرهنگ میر از پاسداران بازنشسته ، رسول گرگیج از فعالان سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی استان" به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند.

در جلسه شامگاه گذشته طرفداران دکتر ناصری نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند .

این موضوع باعث شد تا موضوع وحدت سیستانی ها که زبانزد خاص و عام بود ،  در هاله ای از ابهام قرار بگیرد ، ضمن اینکه منابع آگاه معتقدند حسینیه سیستانی ها به دلیل حمایت از کاندیدای خاص نمی تواند محور وحدت باشد .

به نقل از یکی از افراد حاضر در جلسه ، حسینیه سیستانی ها مشکلات دیگری نیز دارد نظیر اینکه هنوز سند زمینی که حسینیه سیستانی ها در آن ساخته شده است بنام شخص حاج غلامعلی سراوانی می باشد که باید مراحل قانونی انتقال سند بنام حسینیه و پروانه ساختمانی و بهره برداری بنام حسینیه و هیات امنا قانونی باید تشکیل شود .

گفتنی است شورای سیاستگذاری حسینیه سیستانی ها چهار سال پیش تشکیل شد و بعد از آن به دلیل بی توجهی تعطیل شد ، شامگاه گذشته نیز جهت بررسی مسائل مختلف گرد هم آمدند اما تریبون ها دست افراد خاص بود و بدون اینکه به سایر بزرگان و معتمدین این قوم بزرگ و نجیب توجهی شود ، برنامه قطع و حضار به شام دعوت شدند که این موضوع باعث ناراحتی و کدورت بین بزرگان این قوم شد و ممکن است در آینده و نزدیک بودن به انتخابات مهم مجلس برای این قوم گران تمام شود .

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار