در حالیکه خیابان‎ها و کوچه‎های «گرگانپارس» دارای ظرفیت محدودی برای تردد خودورها می‎باشد اما تجمع زیادی از مدارس موجب سلب آسایش ساکنان این محله و ایجاد ترافیک و مشکلات دیگر در این نقطه از شهر گرگان شده است.

مجوز ساخت مدارس در محله‎های شلوغ درست نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ با شروع فصل تحصیلی جدید، در بعضی از نقاط شهر که حجم مدارس زیاد است شاهد ترافیک سنگینی هستیم، یکی از محله‎هایی که تمرکز مدارس و مراکز علمی و آموزشی در آن زیاد است محله «گرگانپارس» می‎باشد، این محله قدیمی واقع در شهر گرگان به دلیل ازدحام دانش آموزان و افزایش تردد خودروها در سال تحصیلی هر روزه شاهد ترافیک و بعضأ رفتارهای ناشایسته‎ای که از سوی برخی شهروندان به دلیل پارک خودروها انجام می‎دهند است در حالیکه خیابان‎ها و کوچه‎های «گرگانپارس» دارای ظرفیت محدودی برای تردد خودورها می‎باشد اما تجمع زیادی از مدارس موجب سلب آسایش ساکنان این محله و ایجاد ترافیک و مشکلات دیگر در این نقطه از شهر گرگان شده است.

*مجوز ساخت مدارس در محله‎های شلوغ درست نیست

در همین رابطه یکی از والدین گرگانی ساکن در محله گرگانپارس با نارضایتی از وضعیت ترافیک این منطقه به خصوص در فصل بازگشایی مدارس گفت: با توجه به اینکه در گرگانپارس مدارس و مراکز علمی و آموزشی فراوانی متمرکز شده است در فصل بازگشایی مدارس تجمع دانش آموزان نیز بیشتر می‎شود که خود این امر زمینه‌ساز ترافیک در این منطقه از شهر است.

فاطمه احمدی تصریح کرد: در ایجاد ترافیک و ازدحام جلوی مدارس، والدین نیز نقش مهمی دارند چرا که اکثر والدین با خودوری خود جلوی مدرسه توقف می‎کنند که این نیز معضل‌ساز است.

وی بیان کرد: مجوز ساخت مدارس در محله‎های شلوغی هم‎چون گرگانپارس درست نیست بیشتر مدارس کنار هم هستند سر و صدای دانش آموزان و از سویی افزایش تردد خودروها آرامش ساکنان این منطقه از شهر را سلب کرده است.

*خیابان‎های گرگانپارس ظرفیت حجم زیادی از تردد را ندارد

رئیس پلیس راهور گرگان با بیان اینکه گرگانپارس یکی از خیابان‎های قدیمی و کم عرض گرگان می‎باشد که توسعه پیدا نکرده است، گفت: میزان تردد خودروها در این خیابان بیش از ظرفیت است به خصوص در زمان بازگشایی مدارس که شاهد حضور زیادی از افراد در این محله هستیم.

مهدی سهرابی تصریح کرد: از سال‎های گذشته مجوز ساخت مدارس در این خیابان داده شده بود با این وجود باید بازنگری دقیق‎تری انجام می شد.

وی ادامه داد: 12 مرکز علمی و مدرسه در گرگانپارس وجود دارد در واقع خیابان‎ها گنجایش این حجم از تردد را ندارند با این وجود در تمام تقاطع‎های گرگانپارس عامل راهور مستقر هستند و هدایت ترافیکی انجام می‎شود از سویی برای ساماندهی دانش آموزان نیاز به همراهی والدین و مدیران مدرسه داریم  خانواده‎ها اجازه دهند به جای استفاده از خودروی شخصی والدین، دانش آموزان خود با سرویس‎های مجاز مدارس رفت و آمد کنند در واقع استفاده از حمل و نقل عمومی موجب کاهش بار ترافیکی می‎شود.

*ایجاد پارکینگ در مدارس و کاهش ترافیک و ازدحام در خیابان‎ها پر تردد شهر

رئیس پلیس راهور گرگان بیان کرد: در حال حاضر نظم‌بخشی ترافیک در معابر انجام می‎شود چرا که ظرفیت معابر را نمی‎توان افزایش داد همه دستگاه‌ها و مسوولان باید به این امر توجه داشته باشند و ساماندهی مدارس را در دستور کار خود قرار دهند.

سهرابی با بیان اینکه بحث ترافیک جلوی مدارس اجتناب‌ناپذیر است، گفت: مدارس ما فاقد پارکینگ هستند مکاتباتی صورت گرفته که مدارس باید دارای پارکینگ باشند و سوار کردن دانش آموزان از داخل مدارس صورت گیرد هم‌زمان با تعطیلی مدارس تمام خودورها جلوی مدارس توقف دارند و منتظر دانش آموزان هستند که این امر موجب ترافیک می‎شود.

*برخورد جدی با افرادی که جلوی مدارس ایجاد مزاحمت می‎کنند

امنیت یکی از موضوعات مهمی است که تمام والدین در طی سال تحصیلی فرزندانشان انتظار دارند از سوی مسوولان انتظامی و سایر دستگاههای مرتبط حفظ شود، در همین رابطه فرماندهی انتظامی گرگان گفت: اواخر شهریور ماه جلسه‎ای توجیهی و تعاملی با حضور مسولان آموزش و پرورش و نیروی انتظامی برگزار می‎شود در آن جلسه مدارسی که از حساسیت بیشتری برخوردار هستند شناسایی و استقرار نیروها به صورت ملموس و غیرملموس در آن نقاط بیشتر خواهد شد.

محمد شیرازی تصریح کرد: به طور کلی گشت‎های محسوس و غیرمحسوس در نقاطی که شاهد تجمع مدارس بی‌شماری هستیم  بیشتر  خواهد بود از طرفی با مقامات قضایی نیز جلسه‎ای برگزار کردیم که بر این اساس با افرادی که برای دانش‎آموزان مزاحمت ایجاد می‎کنند برخورد شود.

وی بیان کرد: با موتورسوارانی که در ایام سال تحصیلی به خصوص هنگام ظهر و تعطیلی مدارس برای دانش‎آموزان ایجاد می‎کنند برخورد جدی و شدیدی می‎شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار