بیکی از خدمات رسانی مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان در موکب های اربعین حسینی در عراق خبر داد.

ارائه خدمات در موکب‌های اربعین حسینی توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: برپایی مواکب جهت رفاه حال زائران می تواند گردهمایی اربعین را منظم تر و راحت تر برگزار کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: اگر کمک های مردم به این رخداد عظیم فرهنگی یاری نرساند، دولت ها به تنهایی در اداره این راهپیمایی توانایی ندارند.

 

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان (عجل الله تعالی) خواهد بود، تصریح کرد: باید بسیار هوشیار بود تا دسیسه های دشمن بین ملت ایران و عراق جدایی نیندازد.

 

بیکی تاکید کرد: نقش اندیشمندان و علما در روشنگری مردم بسیار مهم است.

 

وی ادامه داد: تعدادی از مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان در 15 موکب اربعین حسینی استان گلستان در کربلای معلی، نجف و مسیر پیاده روی به زائران اباعبدالله الحسین(علیه السلام) خدمات رسانی می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با اشاره به فعالیت های مدیران در این موکب ها، افزود: ارائه خدمات فرهنگی، بهداشتی، تغذیه، اسکان و استراحت زائران، برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از زائران و جمع آوری کمک های مردمی از اقدامات مدیران و اعضای کانون های مساجد استان گلستان در این موکب ها است.

 

وی تصریح کرد: برخی از مدیران کانون های مساجد استان در این موکب ها مسئولیت تبلیغات، بهداشت و درمان موکب ها را برعهده دارند.

 

بیکی ادامه داد: 5 موکب در استان گلستان جهت خدمات رسانی به زائران جامانده از اربعین حسینی نیز برپا می شود و به فعالیت های مختلفی می پردازند.

 

وی با اشاره به برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان در ایام اربعین در سطح استان، گفت: غبار روبی گلزار شهدا، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری عزاداری روز اربعین و دسته روی و زنجیر زنی، قرائت زیارت اربعین در سطح کانون های مساجد استان، مسابقه نقاشی ویژه کودکان و برپایی نمایشگاه عکس محرم از جمله برنامه های کانون های مساجد استان در ایام اربعین است.

 

همزمان با پیاده روی عظیم اربعین حسینی 16 موکب از استان گلستان در کربلای معلی، نجف، سامرا و مرز مهران برپا می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار