استاندار گلستان با رئیس سازمان، دادستان نظامی و قضات استان دیدار کرد.

محرمانه بودن پرونده‌ها جنبه مهم رسیدگی در سازمان قضایی
به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق شناس در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم سازمان قضایی در سلامت نیرو‌های مسلح گفت: سازمان قضایی به خاطر محرمانه بودن و فوریت در رسیدگی به پرونده‌ها وظیفه بسیار مهمی برعهده دارد.

او افزود: کوچکترین ماموریت در نیرو‌های مسلح کاملا محرمانه است، بنابراین طبیعی است که سازمان قضایی به عنوان امین نیرو‌های مسلح به صورت محرمانه به این جرائم رسیدگی کند.

حق شناس افزود: سازمان قضایی درکنار این نقش مهم باید عوامل جرم زا در نیرو‌های مسلح را تحت کنترل داشته باشد و در واقع نظارت بر نیرو‌های مسلح مقدم بر رسیدگی به پرونده‌های قضایی است.

استاندار گلستان گفت: باتوجه به مجاورت استان با کشورترکمنستان با تلاش نیرو‌های مسلح خصوصا هنگ مرزی و پایگاه دریابانی امنیت با ثباتی را دراستان شاهد هستیم.

او تاکید کرد: فردی که مرتکب جرمی شده است باید مورد مجازات قرار گیرد و حدالمقدور نباید هزینه جرم را افرادی که در جامعه زندگی می‌کنند بپردازند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان گلستان هم گفت: درکمترین زمان ممکن به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل زارعی افزود: طبق قانون نظارت بر نیرو‌های مسلح و رسیدگی به جرائم نظامی ازوظایف سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است.

او گفت: یکی از جنبه‌های بازدارندگی کیفری رسیدگی به موقع به پرونده‌های مطروحه است که باجدیت و در کمترین زمان در دستور کارسازمان قضایی قرار دارد.

زارعی تاکید کرد: اصل در رسیدگی بر تساوی حقوق طرفین است وقضات این سازمان در سیر رسیدگی بدون هیچ تبیعضی و بدور از هرگونه سفارش پذیری به صدور رای اقدام می‌نمایند.

او تاکید کرد: سیاست سازمان برپیشگیری از وقوع جرم است و در این راستا قضات سازمان هر دو هفته یک بار با حضوردر کلاس‌های آگاهسازی حقوقی نوع جرائم و مجازات‌های نظامی را برای کارکنان نیرو‌های مسلح تشریح می‌کنند.

وی گفت: رعایت حقوق شهروندی از سوی پلیس که ماموریت‌های مختلفی را برعهده دارد از مواردی است که توسط سازمان قضایی رصد می‌شود وبا کسانی که این حق قانونی مردم را نادیده بگیرند شدیدا برخورد خواهیم کرد.

زارعی تاکید کرد: به دلیل پهناوربودن استان به دنبال تاسیس یک ناحیه در شرق استان هستیم که قطعا موجب رضایت مردم استان و مراجعین خواهد شد.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار