فرماندار کردکوی گفت: طرح کاشت درخت در 100 هکتار از زمین های کم بازده این شهرستان در قالب طرح جامع مدیریت اراضی شیب دار آغاز شد.

 100 هکتار از اراضی شیب دار کردکوی باغ می شود

به گزارش گلستان 24 ؛ در این طرح که از امروز سه شنبه آغاز شد زمین های شیب دار و کوهپایه این شهرستان که بازده اندکی دارند تبدیل به باغات زیتون میشود.

فرماندار کردکوی در حاشیه اجرای این طرح گفت:توسعه باغبانی به ویژه محصولاتی مانند زیتون و گیاهان دارویی به صورت ترکیبی می تواند در حفظ خاک و آب موثر و موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی بیشتر شود.

ابراهیم قدمنان اظهار داشت: در همین راستای سال گذشته 270 هکتار از اراضی کردکوی زیر کشت نهال قرار گرفت و در تداوم این طرح امسال هم با تحویل نهال رایگان، کاشت و آبیاری رایگان سه تا 6 مرحله ای در تابستان، 100 هکتار دیگر از این گونه اراضی با کاشت نهال مورد حمایت قرار میگیرد.

وی مهمترین هدف اجرای این طرح را استفاده بیشتر از زمین ها، ارتقای بهره وری عوامل تولید، اقتصادی کردن تولید زیتون و کمک به سلامت جامعه دانست.

استان گلستان با بیش از 20 هزار کیلومترمربع وسعت و داشتن هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا، زمین های مستعد و شیب دار برای توسعه باغبانی دارد.

در این استان 110 هزار هکتار زمین شیب دار وجود دارد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار