وزیر آموزش و پرورش گفت: با وجود خسارت فراوان وارد شده به مدارس استان‌های سیل‌زده، با کمک خیرین و دولت، اعتبارات لازم جذب و با مرمت و نوسازی کلاس‌های درس، از ابتدای سال تحصیلی جدید همه دانش‌آموزان این مناطق به مدرسه رفتند.

همه دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده کشور به مدرسه رفتند

به گزارش گلستان ۲۴؛ محسن حاجی میرزایی چهارشنبه شامگاه پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان به خبرنگاران گفت: کار مرمت همه مدارس نیازمند تعمیر مناطق سیل زده به پایان رسیده و ساخت مدارس احداثی و نیازمند بازسازی مجدد نیز با جدیت در حال انجام است که تلاش می کنیم تا آغاز سال تحصیلی آینده ساخت همه این مدارس تمام شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود:  با بیان اینکه در ابتدای سال تحصیلی جدید با کمبود یکصد هزار معلم مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: با به تاخیر انداختن بازنشستگی همکاران در زمان موعد و همچنین بکارگیری فرهنگیان بازنشسته بر اساس علاقمندی خودشان، تا حد زیادی این مشکل برطرف شد.

وی با یادآوری اینکه سال به سال بر تعداد دانش‌ آموزان افزوده شده و بازنشستگی معلمان بیشتر می شود، گفت: بخشی از مشکلات این بخش را هم با استفاده از معلمان حق التدریسی جبران کردیم.

وی به ساماندهی مربیان پیش دبستانی و حق التدریسی اشاره کرد و گفت: آئین‌ نامه تبدیل وضعیت این گروه آموزشی مورد تصویب دولت قرار گرفته و تا پایان برنامه ششم توسعه، متناسب با نیاز مناطق شناسایی و جذب خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش که شامگاه چهارشنبه با استقبال استاندار گلستان وارد این استان شد، امروز پنجشنبه چند پروژه آموزشی و تربیتی، درمانگاه فرهنگیان در گنبدکاووس را افتتاح خواهد کرد و با حضور وی مراسم برچیده شدن مدارس خشتی و گلی و جمع آوری بخاری های نفتی غیراستاندارد در این استان انجام خواهد شد.

حاجی میرزایی همچنین چندین مدرسه در شهرستان سیل زده آق قلا را افتتاح کرده و در جلسه شورای مدیران و معاونین اداره کل آموزش و پرورش گلستان شرکت می کند.

در جریان سیل ابتدای امسال، ۳۲۶ مدرسه گلستان آسیب دید که از این تعداد ۲۸۰ مدرسه به بهسازی احتیاج داشت که کار تعمیرات آن به پایان رسید.

همچنین ۲۴ مدرسه استان نیز به طور کامل تخریب شد که از این تعداد ۱۷ مدرسه در حال ساخت است و مناقصه ساخت هفت مدرسه دیگر هم برگزار شد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار