هر چند زمزمه های الکترونیک شدن گزارش نویسی از ماه های آتی به گوش می رسد ولی در مجموع به نظر می رسد می توان با برنامه ریزی و استفاده از همه ظرفیت های شهر ، آموزش مردم در کنترل خشم، تغذیه سالم و حتی تبلیغ در خصوص سایر مراکز درمانی شهر و روستاهای اطراف مانع از ازدحام بیماران در بیماران به ویژه در اورژانس شد.

توسعه و تکمیل اورژانس بیمارستان علی آباد کتول باید هر چه سریعتر انجام شود/ اورژانس بیمارستان اولویت اول درمان باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ چند ماهی است که ساخت و ساز در اورژانس بیمارستان شهرستان علی آباد کتول آغاز شده است و اورژانس بیمارستان به راهروی بخش ورودی منتقل شده است. صرف نظر از مکان نامناسب این فضا، تعداد کم پرسنل باعث شده است که تا مشکلات عدیده ای برای بیماران، پرستاران، پزشکان و حتی خدمه و نگهبانان ایجاد شود.

از سویی به دلیل ضرورت ثبت وقایع اورژانس در اکثر اوقات پرستاران در حال گزارش نویسی هستند که این امر علاوه بر اتلاف وقت پرستاران مانع از خدمت رسانی شایسته به بیماران و ازدحام در اورژانس می شود و بیماران نیز به دلیل نا آگاهی از ضرورت گزارش نویسی آن را امری بیهوده می دانند! هر چند زمزمه های الکترونیک شدن گزارش نویسی از ماه های آتی به گوش می رسد ولی در مجموع به نظر می رسد می توان با برنامه ریزی و استفاده از همه ظرفیت های شهر ، آموزش مردم در کنترل خشم، تغذیه سالم و حتی تبلیغ در خصوص سایر مراکز درمانی شهر و روستاهای اطراف مانع از ازدحام بیماران در بیماران به ویژه در اورژانس شد.

در واقع تقویت بخش خصوصی و معرفی درمانگاه های خصوصی و حتی دولتی شهر نظیر بیمارستان تامین اجتماعی و راه اندازی یک اورژانس مختصر در بیمارستان قدیمی شهر می تواند در کاهش مراجعات به بیمارستان موثر باشد. چرا که بیمارستان تامین اجتماعی نیز آنچنان که باید برای مردم شناخته نشده نیست و با وجود شبانه روزی بودن این مرکز بسیاری از مردم ترجیح می دهند حتی برای تزریق یک آمپول ساده به اورژانس بیمارستان شهر مراجعه کنند.

در این بین با وجود زحمات شبانه روزی پزشکان و پرسنل اورژانس و سایر بخش ها که در همه ایام سال با تمام مشکلات و مشقات به خدمت رسانی به بیماران مشغول هستند ، پرستارانی هم هستند که اصول برخورد شایسته با مراجعه کنندگان را به خوبی نیاموخته اند . توهین به یکی از جانبازان انقلاب در ماه گذشته یکی از این موارد است که البته با توجه به برخورد قاطع مدیر داخلی بیمارستان و حراست مرکز بهداشت با پرستار خاطی و صلاحدید امام جمعه محترم از پیگیری موضوع امتناع به عمل آمد و در صورت تکرار قطعاً موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری می شود. شایسته است مسئول محترم اورژانس نیز در این خصوص هم تدابیر جدی اتخاذ نمایند تا شاهد حوادث مشابه نباشیم.

در خاتمه امید است مسئولان ضمن پیگیری تکمیل اورژانس بیمارستان و حمایت از بخش خصوصی به ویژه  در راه اندازی و افتتاح کلینیک خصوصی شهر زمینه برای ارائه خدمات شایسته به بیماران منطقه فراهم نمایند.

به قلم وحید حاج سعیدی

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار