استاندار گلستان:

حق شناس دولت ۱۳۰ میلیارد تومان برای لایروبی سد نرم آب تخصیص داده است، گفت: تا این لحظه حدود ۷۶ درصد این پرونده پیشرفت فیزیکی داشته است.

دولت ۱۳۰ میلیارد تومان برای لایروبی سد نرم آب تخصیص داده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «هادی حق شناس» شب گذشته (پنجشنبه 2 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده استان گلستان با بیان اینکه تاکنون دولت ۱۳۰ میلیارد تومان برای لایروبی سد نرم آب تخصیص داده است، گفت: تا این لحظه حدود ۷۶ درصد این پرونده پیشرفت فیزیکی داشته است. درخصوص رودخانه هم باید گفت لایروبی هر ۳ رودخانه اصلی این استان شروع شده سد وشمگیر هم ترمیم و تعمیر شده است.

 

استاندار گلستان با اشاره به اینکه در بخش راه‌ها و جاده‌ها هم، مشکل راه آهن برش خورده استان حل شد، گفت: بر اثر سیل ۹۷ نقطه جاده برش خورده بود که ۹۵ نقطه آن زیرسازی مجدد شد.

 

حق شناس در خصوص اقدامات و تعهدات جهاد کشاورزی گفت: در ابتدا حدود ۱۰۰ هزار هکتار زمین خسارت دیده بود که در ارزیابی‌های بعدی به ۷۵ هزار هکتار کاهش یافت، در مرحله اول همه از تسهیلات بهره‌مند شدند، اما در مرحله دوم مشکلاتی پدید آمد، در بخش کشاورزی تاکنون ۱۰۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

 

استاندار گلستان گفت: مشکل طولانی شدن روند تخصیص در گلستان مربوط می‌شود به محله گمیشان چرا که فقط یک شعبه بانکی وجود دارد و این کار را کمی کند می‌کند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار