مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: همزمان با سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین ۳۰ اقامتگاه بومگردی و ۵۰ خانه مسافر در گلستان افتتاح خواهد شد.

۳۰ اقامتگاه بومگردی و ۵۰ خانه مسافر در گلستان افتتاح می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابراهیم کریمی اظهارکرد: گردشگری یکی از بسترهای جذب سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی برای استان است و این پتانسیل در حوزه بومگردی می تواند ضمن رونق روستاها از مهاجرت روستانشینان به شهر و تبعات بعدی آن هم جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۰ اقامتگاه بومگردی در سطح استان مشغول ارائه خدمت به مسافران و گردشگران است و همزمان با سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین ۳۰ بومگردی و ۵۰ خانه مسافر دیگر هم افتتاح خواهد شد.

کریمی با تاکید بر این که اقامتگاه های بومگردی در استان موجب توسعه روستاها شده است، گفت: این اقامتگاه های سنتی شور و نشاط خاص و هویت جدیدی برای روستاهای استان ایجاد کرده است.

تلاش برای ایجاد یک بومگردی در هر روستای گلستان

وی تصریح کرد: تلاش اداره کل میراث فرهنگی استان بر این است تا حداقل یک بومگردی در هر روستای استان ایجاد کند و به دلیل تنوع سلیقه گردشگران حتی در دورترین نقاط استان هم بومگردی ها می توانند میزبان شایسته ای برای گردشگران داخلی و خارجی باشند.

کریمی اضافه کرد: در حوزه بومگردی تنها به دنبال کمیت نیستیم و حال که به تعداد قابل قبول اقامتگاه ها در سطح استان رسیدیم، افزایش کیفیت و ارتقاء سطح خدمات در حوزه بومگردی ها به عنوان یکی از اهداف اداره کل درحال پیگیری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی گلستان در حال تهیه بسته های مناسب سفر برای کارکنان دستگاه های اجرایی استان است تا این افراد در زمان های غیرپیک سفر با هزینه های پایین از خدمات بومگردی های استان بهره مند شوند.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار