دهمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین به موضوع "نوروز در اقوام" به میزبانی شهر گرگان فعالیت خود را از 8 دی ماه، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گرگان واقع در کیلومتر 5 جاده گرگان به آق قلا برگزار می شود.

دهمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین در گرگان برگزار می شود+عکس

به گزارش گلستان24، چراغ دهمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین در گرگان افروخته شد و فعالیت خود را رسما از روز 8 دی ماه به مدت 5 روز تا 12 دی ماه در گرگان برگزار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، موضوع امسال دهمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین که امسال بنا به برگزاری اولین اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان با کمی تغییر برگزار شده است، "نوروز در اقوام" عنوان گردیده است و بناست فرهنگ اقوام مختلف ایران زمین و همچنین سایر کشورهای مدعو، در این جشنواره به نمایش گذاشته شود.

این جشنواره فعالیت خود را از روز چهارشنبه 8 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گرگان واقع در کیلومتر 5 جاده گرگان به آق قلا آغاز خواهد کرد و تا روز یکشنبه 12 دی ماه میزبان مردم با فرهنگ گلستان خواهد بود.

از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره، برپایی غرفه های گردشگری و آیینی، موسیقی، نمایگاه های صنایع دستی و غیره می باشد که شور و هیجان این جشنواره را دو چندان می کند.

دهمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین بر اساس تاریخ ذکر شده همه روزه از ساعت 15 الی 22 برگزار می شود.

طبق اخبار واصله در این جشنواره، اقوام مختلفی از بلوچ، فارس، گیلک، ترکمن، کتول، کرد، عرب و سایر اقوام مختلف ایران، حضور خواهند داشت.

گفتنی است، استان گلستان مهد برگزاری جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین در کشور محسوب میگردد و به همین خاطر، این جشنواره در استان گلستان با نگاه ویژه تری از سوی مسئولین و اقوام برگزار می شود و حضور مردم در این جشنواره گواه این موضوع است.

655

انتهای پیام/

منبع: کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار