مبشری گفت: استخرها باید سه منجی نجات غریق داشته باشند و در استخری که نوجوان گرگانی فوت کرد دو منجی حضور داشته و مدیریت استخر باید پاسخگو باشد.

نظارت بر استخرها یکی از وظایف هیئت نجات غریق است/ در استخری که نوجوان گرگانی فوت شد دو نجات غریق وجود داشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ «علی اکبر مبشری» امروز(شنبه 4 آبان) در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هیئت نجات غریق یکی از هیئت های ورزشی است که با دیگر هیئت ورزشی متفاوت است چرا که با جان انسان ها سر و کار دارد و حوزه ماموریتی آن با رشته های ورزشی دیگر فرق می کند و تربیت منجی و نظارت بر اماکن آبی بر عهده این هیئت ورزشی نهاده شده است.

 

رئیس هیئت نجات غریق استان گلستان ادامه داد: از سوی هیئت نجات غریق کلاس منجی غریق و مدرسی و ارتقای نجات غریق در استان برگزار می شود و همچنین کارگاه های آموزشی برای منجی های غریق در نظر گرفته می شود.

 

مبشری افزود: تربیت منجی غریق یک مبحث گسترده است و به استخرها نظارت مستقیم داریم و بر اساس این مهم برنامه های خود را در طول سال دنبال می کنیم.

 

رئیس هیئت نجات غریق استان گلستان به فوت یک نوجوان 11 ساله در یکی از استخرهای گرگان و حواشی آن اشاره کرد و گفت: این اتفاق همه را متاثر کرد و در استخری که این اتفاق افتاد دو منجی بیشتر وجود نداشت و تیم بازرسی این مسئله را بررسی می کند.

 

مبشری ادامه داد: استخرها باید سه منجی نجات غریق داشته باشند و وجود دو منجی در این استخر تخلف است و مدیر استخر باید پاسخگو باشد.

 

وی بیان کرد: بر اساس گزارش منجی ها این نوجوان در آب در حال دست و پا زدن بود که از آب بیرون کشیده شده و بلافاصله با 115 تماس گرفته شده و عملیات احیاء بر روی آن انجام شده است.

 

رئیس هیئت نجات غریق استان گلستان در خصوص شایعات فضای مجازی بنا به فوت کودک در آب، گفت: پزشکی قانونی نظر قطعی نداده و پس از نظر کارشناسی پزشکی قانونی این موضوع بررسی می شود، نظارت استخرها بر عهده نجات غریق است و تذکراتی به منجی ها در این خصوص ارائه شده است.

شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار