مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت : بیشترین میزان تولد در استان گلستان از آن شهرستان گنبدکاووس و کمترین آن به شهرستان بندرگز رسیده است و همچنین بیشترین میزان فوت در استان نیز مختص به شهر گرگان در طی هشت ماه گذشته بوده است.

بندرگز کمترین میزان تولد در استان گلستان را دارد

مدیرکل ثبت احوال گلستان همچنین از صدور 19 هزار کارت هوشمند ملی برای مردم این استان خبر داد.

به گزارش گلستان 24، علی عادلی عصر دیروز در جمع روسای ادارات ثبت احوال استان با بیان مهمترین برنامه‎های شاخص این نهاد اجرایی در هفته ثبت و احوال در سطح استان اظهار داشت : سوم دی ماه روز ثبت و احوال در تقویم عمومی کشور است و این روز به پاس بیش از 90 سال خدمت صادقانه کارکنان ثبت احوال، در هویت بخشی به ایرانیان، ثبت رویدادهای حیاتی و تغییرات جمعیتی و همچنین ارائه خدمات هویتی به مردم شریف بوده است که توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به نام ثبت احوال نامگذاری شد.

وی تصریح کرد: عناوین روزهای این نهاد اجرایی در هفته ثبت احوال در گلستان که از یکم تا هفتم دی است به نامهای «ثبت و احوال، مدیریت هویت در فضای مجازی، ثبت احوال، اتقان و صدور اسناد هویتی، ثبت احوال، نظام جامعه شناسی ایرانیان، ثبت احوال، رصد تحولات و آمار جمعیتی، ثبت تسهیل در ارائه خدمات، ثبت احوال، حفظ هویت فرهنگی، ثبت احوال، ثبت مهاجرت» خواهد بود.

اطلاع‎رسانی، مهم‌ترین برنامه ثبت احوال گلستان

عادلی گفت: مهم‌ترین برنامه این سازمان در استان گلستان، اطلاع‎رسانی در زمینه برنامه‎های ثبت احوال در فرآیند نوین‎سازی این سازمان است.

مدیر کل ثبت احوال گلستان، مهم‌ترین مأموریت این سازمان را ثبت وقایع حیاتی، انتقال اسناد هویت و تابعیت ایرانیان، تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیت کشور دانست و گفت: انتشار آمار تحولات جمعیتی نیز یکی از نیازهای اساسی جامعه در حال توسعه است که در سطح ملی و استانی در حال پیگیری هستیم و امید است با تنوع و گسترش اطلاعات جمع‎آوری شده به تعمیق فرهنگ آماری جامعه، کمک شایانی کرده باشیم.

رتبه ششم گلستان در میزان ولادت

وی متذکر شد: در 6 ماه گذشته میزان عمومی ولادت در استان گلستان 5/22 در هزار نفر جمعیت بوده است که در کشور رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان یادآور شد: همچنین میزان عمومی وفات در استان نیز 3/4 بوده است که جایگاه این استان در کشور بیست و سوم است که البته باید در نظر داشته باشیم میزان اعلام شده دارای دو بعد است که از یک سو می توان از احتمال دیر ثبتی و از سوی دیگر کم ثبتی در نظر گرفت و این آمار اعلام شده نشان‎دهنده جوان بودن جمعیت استان گلستان است.

عادلی اضافه کرد: در 6 ماه گذشته میزان عمومی ازدواج در استان گلستان بالغ بر 8/10 در هزار بوده است که جایگاه استان نیز در کشور، نهم است که نشان‎دهنده فراوانی بیشتر ازدواج در استان نسبت به کشور است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان افزود: میزان عمومی طلاق در استان در شش ماه گذشته بالغ بر 8/1 در هزار بوده است که این میزان در کشور 9/1 در هزار می‎باشد.

وی در خصوص آمار ثبت وقایع حیاتی در استان گلستان گفت: در حال حاضر در استان گلستان، در هر روز به طور متوسط 114 ولادت، 26 فوت، 56 مورد ازدواج و 9 طلاق به ثبت می‎رسد.

عادلی عنوان داشت: در هشت ماه گذشته در استان گلستان 28 هزار و 44 مورد ولادت به ثبت رسیده است که نسبت جنسی آن در ثبت ولادت، 8/102 بوده است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان در خصوص میزان فوت ثبت شده در استان گفت: 6 هزار و 344 مورد فوت در هشت ماه گذشته در استان به ثبت رسیده است که نسبت جنسی آن 116 مرد به ازاء هر 100 زن می‎باشد.

وی همچنین میزان ازداوج ثبت شده در استان را 13 هزار و 734 مورد عنوان کرد و افزود: میزان طلاق به ثبت رسیده نیز 2223 مورد بوده است که بر این اساس، به ازاء هر 2/6 ازدواج، یک طلاق به ثبت رسیده است.

محمدطاها و فاطمه بیشترین نامهای انتخابی خانواده‎های گلستانی

عادلی همچنین در خصوص ده اسم نامگذاری شده بر روی فرزندان گفت: بیشترین نام هایی را که خانواده ها برای  پسران در طی هشت ماه گذشته انتخاب کرده اند به نام های محمد طاها، امیر علی، محمد، ابوالفضل ، امیر حسین، محمد امین، امیر محمد، علی، محمدرضا و همچنین یاسین بوده است و علاوه بر نام پسران، نامهای فاطمه، یسنا، فاطمه زهرا، زهرا، نازنین زهرا، اسرا، ثنا، آسنا، حسنا و کوثر برای دختران انتخاب به ثبت رسانده‎اند.

مدیرکل ثبت احوال گلستان در خصوص میزان کارت‎های هوشمند صادر شده در گلستان و همچنین وجه پرداختی مردم در ازای دریافت کارت هوشمند ملی چه میزان است، گفت: در حال حاضر 241/19 مورد کارت هوشمند برای مردم استان گلستان صادر شده است که این کارت‎ها برای افراد زیر 15 سال و یا کسانی که کارت ملی نداشته‎اند صادر شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر 15 ایستگاه کاری در استان گلستان در زمینه ثبت نام و توزیع کارت‎های ملی هوشمند به مردم در حال خدمت‎رسانی هستند.

عادلی، میزان هزینه پرداختی مردم در قبال دریافت کارت هوشمند را 15 هزار تومان دانست و افزود: علاوه بر 15 هزار تومان، مبلغ 4 هزار تومان، بابت هزینه های جانبی ازمردم دریافت خواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار