گرگان و سایر شهرها و روستاهای گلستان در ۲۸ صفر شامگاه رحلت جانسوز آخرین پیامبر خدا حضرت محمد بن عبدالله (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) دومین امام شیعیان غرق در عزا و ماتم بود.

گلستان در شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن (ع) غرق عزا و ماتم بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ عاشقان خاندان عصمت و طهارت گرگان شنبه شب با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه و در فضای معنوی همراه با برگزاری آئین های سینه زنی، مداحی و سخنرانی روحانیان به سوگواری شهادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)و امام حسن مجتبی (ع) پرداخته و برای شفای بیماران دعا کردند.

سخزانی درباره شخصیت و فضائل، مناقب و مصائب ائمه اطهار(ع) به خصوص حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام حسن (ع) از دیگر بخش‌های این مراسم عزاداری بود.

سردر بسیاری از خانه ها و مغازه ها با نصب پارچه سیاه و پرچم های منقش به نام ائمه اطهار حزن و اندوه قلبی خود را هویدا ساختند.

در محلات قدیمی گرگان همانند دوشنبه ای سبزه مشهد و دیگر نقاط شهری و روستایی گرگان آیین دیرین پخت هلیم نذری در شامگاه ۲۸ صفر نیز برپا بود.

پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری در مدینه رحلت کردند و امام حسن مجتبی(ع) نیز در چنین روزی در سال ۵۰ هجری قمری در سن ۴۷ سالگی با نقشه شوم معاویه و به دست همسر ایشان به شهادت رسید.

در استان گلستان واقع در شمال کشور با دو هزار و ۲۵۰ هیات مذهبی، بیش از دو هزار مسجد، تکیه و زینبیه وجود دارد.

 این استان افزون بر یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار