سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: تا پایان سال طرح پزشک خانواده در برخی از شهرهای گلستان اجرا می‌شود.

طرح پزشک خانواده شهری در گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهرداد کمانگری صبح امروز در آیین نواختن زنگ بیمه سلامت در مدارسه صدرا گرگان اظهار کرد: امروز بیمه سلامت وارد مقوله پیشگیری شده است.

وی تصریح کرد: در کل کشور ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در گلستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

* ۹۰۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت در گستان از روستاییان و به صورت رایگان تحت پوشش هستند

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان گلستان بیان کرد: ۹۰۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت در گستان از روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند که به صورت رایگان تحت پوشش ما قرار دارند.

کمانگری با بیان اینکه پوشش بیمه درمان اقشار مختلف مردم اعم از خانواده معظم شهدا و جانبازان، کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، مددجویان و افراد مجهول‎الهویه سازمان بهزیستی، طلاب و روحانیون، خانواده‎های تحت پوشش کمیته امداد، اتباع خارجی دارای کارت شناسایی، دانشجویان موسسات آموزش عالی، زندانیان و خانواده‎های آنها و دانشجویان خارجی مقیم ایران را شامل می‎شود، افزود: ۱۳۰ هزار نفر از کارکنان دولت تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان اهمیت بیمه درمان را برای خانواده‌ها تبیین کنند و چناچه خانواده آنها از نعمت بیمه درمان محروم هستند از ۱۵ آبان ماه می‌توانند به سایت بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان گلستان خاطرنشان کرد: از شهریورماه آیین‌نامه اجباری بیمه اجباری درمان مصوب شده و این طرح از نیمه دوم آبان آغاز می‌شود.

* تا پایان سال «طرح پزشک خانواده» در تعدادی از شهرها اجرا می‌شود

کمانگری متذکر شد: امروز در روستاها پزشک خانواده مستقر است و بیماران پس از بررسی توسط پزشک خانواده در صورتی که نیاز به متخصص و یا بیمارستان داشته باشند به شهرها ارجاع داده می‌شوند.

وی تأکید کرد: پیشگیری بهتر از درمان است و وزارت بهداشت درصدد است تا پایان سال طرح پزشک خانواده را در تعدادی از شهرها اجرا کند.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان گلستان اضافه کرد: تا پایان سال طرح پزشک خانواده در برخی از شهرهای گلستان نیز اجرا می‌شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار